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Autor Tema: PPCC: Pisitófilos Creditófagos. Verano 2023  (Leído 311081 veces)

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Cadavre Exquis

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Re:PPCC: Pisitófilos Creditófagos. Verano 2023
« Respuesta #570 en: Julio 09, 2023, 07:05:31 am »

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Re:PPCC: Pisitófilos Creditófagos. Verano 2023
« Respuesta #571 en: Julio 09, 2023, 07:08:51 am »
https://www.pressreader.com/spain/expansion-nacional-sabado/20230708/page/14/textview

Samsung recorta un 96% su beneficio por el exceso de chips


Saludos.

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Re:PPCC: Pisitófilos Creditófagos. Verano 2023
« Respuesta #574 en: Julio 09, 2023, 07:14:24 am »
https://www.pressreader.com/spain/expansion-nacional-sabado/20230708/page/19/textview

El BCE advierte del riesgo de doble subida en márgenes y salarios


Saludos.


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pollo

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Re:PPCC: Pisitófilos Creditófagos. Verano 2023
« Respuesta #578 en: Julio 09, 2023, 08:48:10 am »

https://www.pressreader.com/spain/expansion-nacional-sabado/20230708/page/26/textview

El precio de la vivienda subirá más del 10% hasta 2025 en once provincias


https://www.expansion.com/economia/2023/07/08/64a8584b468aeb6e038b45ba.html


Saludos.
No voy a decir nada nuevo, pero es lo que me pide el cuerpo:

Qué putísimo asco de propaganda.

pollo

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Re:PPCC: Pisitófilos Creditófagos. Verano 2023
« Respuesta #579 en: Julio 09, 2023, 08:54:58 am »
https://www.pressreader.com/spain/expansion-nacional-sabado/20230708/page/14/textview

Samsung recorta un 96% su beneficio por el exceso de chips


Saludos.
Elon, llora como imbécil lo que no has sabido valorar como supuesto genio futurista.

¡Buaaa, es que me quitan a los empleados a los que yo mismo eché! Buaaaa buaaaa.

¿Qué coño esperabas que ocurriese? Vas de futurista por ahí y luego no te enteras de quién es el que aporta la inteligencia y el conocimiento. Pista: no eres tú.

Ahora ya sabes, ya que eres tan listo, coges una IA y seguro que en un par de tardes los reemplazas a todos.
« última modificación: Julio 09, 2023, 14:51:56 pm por pollo »

pollo

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Re:PPCC: Pisitófilos Creditófagos. Verano 2023
« Respuesta #580 en: Julio 09, 2023, 09:02:50 am »
https://www.expansion.com/economia/2023/07/07/64a7d726468aebf76b8b4611.html


https://www.expansion.com/economia/2023/07/07/64a8404ce5fdeaf8388b465b.html


https://www.expansion.com/economia/2023/07/08/64a85c21e5fdead2768b45cf.html


https://www.expansion.com/economia/2023/07/07/64a84d31e5fdea1a0d8b45dc.html


Saludos.
Normal, se está jubilando gente a saco y de hecho hay dificultades para cubrir ciertos puestos. Pero unos aprovechan para arrimar el ascua a su sardina (estamos "creando" más empleo público que nunca) y los otros igual (cada vez hay más funcionarios). Ambas son falsas, lo único que ocurre es que se está deshaciendo el tapón generacional.

Otra cosa es el tema en las autonomías y ayuntamientos, que ahí hay unas movidas de tres pares.

La única propuesta razonable sobre vivienda es la de crear un parque público de dimensiones suficientes. Todo lo demás que proponen es ladrillista a saco, aunque quien quiera ganar no le queda otra que vender para su parroquia. Seguimos con las subvenciones encubiertas al ladrillo (luego a saber de todo esto qué querrán hacer realmente).
« última modificación: Julio 09, 2023, 09:06:46 am por pollo »

Cadavre Exquis

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Derby

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Re:PPCC: Pisitófilos Creditófagos. Verano 2023
« Respuesta #582 en: Julio 09, 2023, 09:59:32 am »
El fin de una era...quién lo iba a decir, ¿verdad?

https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-07-09/thames-water-troubles-raise-concerns-over-uk-inflation-linked-bonds

Citar
Privatized Britain’s Debt Load Is Now a Major Government Problem

*UK firms have more than £40 billion of inflation-linked debt
*If companies fail, government may be on hook to clean up mess


For decades since they were privatized, the UK’s public service providers have favored inflation-linked bonds as a cheap and easily-accessible means of financing. That’s now coming back to bite as borrowing costs surge to a 16-year high, potentially putting the government back on the hook to clean up the mess.

UK companies are the biggest issuers of inflation-linked debt in the developed world, with more than £40 billion ($51 billion) worth of the securities currently outstanding. Much of that total is linked to firms that manage Britain’s water, energy supplies, railways and affordable housing.

While many of the companies are in private hands, if they come up against financing problems, the burden quickly falls on the government, which has a responsibility to ensure vital services are being fulfilled. That’s the last thing Prime Minister Rishi Sunak needs as he struggles to tame a cost of living crisis, industrial action and the government’s own spiraling borrowing costs, which have pushed national debt above 100% of GDP for the first time since 1961.

Investors are already in talks to raise more than £1 billion for Thames Water, the UK’s biggest water company, which announced it was having trouble servicing its debts. The government believes the utility can raise the funds on its own without a bailout, according to a Bloomberg report. Last year Bulb Energy Ltd. was nationalized after it failed to hedge against price rises.

The Bulb bailout shows that “the public as ever will be on the hook for these firms’ failure, whether through the public balance sheet or as service users,” said Adrienne Buller, director of research at the Common Wealth think-tank. “The justification for the returns is that investors are bearing risk, but it seems when public utilities and services are involved it’s all reward, no risk.

Privatization Wave

Many of Britain’s public service providers were sold to private owners by Margaret Thatcher’s Conservative government in the 1980s in a bid to stimulate economic growth. Such companies often opted to raise money via long-dated inflation-linked bonds because the securities were attractive to UK pension funds. Payouts on many pension schemes are indexed to inflation and providers were often prepared to accept a lower coupon for securities that offered protection against rising consumer prices.

Many other investors avoid inflation-linked bonds issued by UK utility companies because the duration makes them volatile and “there’s little liquidity,” according to Chris Bowie, a partner at Twentyfour Asset Management LLP.

The problem now is that a large portion of the outstanding debt is linked to the retail price index, an old inflation metric that includes mortgage interest payments and has skyrocketed over the past two years to 11.3%. At the same time, the metric used to determine what some firms such as water companies can charge customers is based on the consumer price index plus housing rents, which has also risen, but not nearly as much.



“As long as the revenues and debt are linked to the same inflation index there’s no problem,” said Paul Vickars, a utilities analyst at Bloomberg Intelligence. But at UK water companies, “debt and interest are increasing faster than earnings and assets, hence financial pressure.”

More than half of the £60.6 billion of debt issued by water companies in England and Wales is indexed to inflation, according to Ofwat, the industry regulator for the two countries. The sharp increase in the cost of goods and services meant Yorkshire Water’s net interest payable in the 2021-2022 financial year more than doubled to about £595 million from a year earlier.

Southern Water Ltd is suspending dividend payments until at least 2025 after its financing costs increased by more than 40% in the year to April 1, largely due to the inflation-linked debt.

Other public service providers such as Network Rail, the national railway network manager, have also recorded a substantial hit to their earnings because of the impact of consumer price rises on their inflation-linked debt. Inflation has risen more since the start of 2021 than in the 10 years through 2020, according to a Bank of England calculator.

Network Rail recorded a £1.2 billion hit to its profits in 2022 from RPI-linked debt while revenues remained roughly the same. The gauge has increased since then, and is running over three percentage points higher than the more commonly used CPI measure.

The company replaces the bonds as they mature with government funding. Net cash generated from its operations after borrowing costs has remained steady at about £4 billion annually in recent years. A Network Rail spokesman said that all of the company’s external debt would be replaced by government borrowing upon maturity and that its inflation-linked bonds will not impact operations or investments.

Local Councils

Public services that weren’t privatized are also struggling to adapt to higher borrowing costs following government cutbacks in recent years. Councils in England face a funding gap of almost £3 billion over the next two years just to keep services at current levels, the Local Government Association said on Tuesday.

All but essential spending will stop at Woking Borough Council after it filed a so-called Section 114 notice due to a £1.2 billion budget shortfall. Croydon Council reported that its planned expenditure in the coming years is likely to exceed its financial resources. Most of its debt is short-term, leaving it “exposed to current higher interest rates.”

Some local governments are reviewing “their capital programs to make sure they’re still affordable, and in some cases trimming those capital programs by taking out things that are no longer viable,” said David Whelan, a managing director at Link Group, a financial services provider that advises local authorities. “What they’re spending on now is what they call the basic needs around housing, education, environment and leisure within the boundaries of the local authority.”

Housing associations, non profit organizations that receive some funding from the government to provide affordable homes, are being stretched by a rise in borrowing costs and a decreased ability to cover their debt burden. Slowing property sales and falling prices are adding to the strain.

The associations’ interest cover — a measure of how easily a company can pay interest on its outstanding debt — averaged 87% over the past financial year, the Regulator of Social Housing wrote in a June report, noting that this is the “lowest figure recorded in the regulator’s quarterly surveys.” The metric stood at 150% just over five years ago. In the same period, the companies’ total agreed borrowing facilities rose 45% to £123 billion.

“A few who have been raising funds on the bond markets for new development may find themselves over-stretched,” said Yolande Barnes, chair of University College London’s Bartlett Real Estate Institute. “We might see some mergers as those with lower gearing bail out any that get into trouble. One default would massively increase the cost of finance for everyone else.”
“Everything can be taken from a man but one thing: the last of the human freedoms — to choose one’s attitude in any given set of circumstances, to choose one’s own way.”— Viktor E. Frankl
https://www.hks.harvard.edu/more/policycast/happiness-age-grievance-and-fear

Asdrúbal el Bello

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Re:PPCC: Pisitófilos Creditófagos. Verano 2023
« Respuesta #583 en: Julio 09, 2023, 10:11:57 am »
https://www.pressreader.com/spain/expansion-nacional-sabado/20230708/page/14/textview

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https://www.youtube.com/watch?v=H54Pfgbf2O4

saturno

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Re:PPCC: Pisitófilos Creditófagos. Verano 2023
« Respuesta #584 en: Julio 09, 2023, 10:27:13 am »
Politica de comunicación del BdFrancia

Goog/ES
https://www-banque--france-fr.translate.goog/intervention/credit-lhabitat-la-poule-loeuf-et-le-prix-des-oeufs?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=es&_x_tr_hl=en-US

v/FR
https://www.banque-france.fr/intervention/credit-lhabitat-la-poule-loeuf-et-le-prix-des-oeufs

Citar
Préstamo de vivienda: la gallina, el huevo y el precio de los huevos
Publicado el 06/08/2023 14:50 Tribuna - Agnès Bénassy-Quéré




No es ningún secreto que los días del dinero gratis han terminado.
Desde julio de 2022, el Banco Central Europeo ha subido siete veces sus tipos de interés oficiales . Hace un año, los bancos estaban felices de prestarte menos del 2% porque difícilmente podían encontrar algo mejor en el mercado. Pero hoy, el prestatario menos riesgoso del país, el gobierno, se endeuda alrededor del 3% (en comparación con las tasas negativas de hace apenas un año). Todas las tarifas subieron. Incluso si siempre están felices de reclutar nuevos clientes, los bancos ya no prestarán al 2% y menos al 1%.

La subida de los tipos de interés afecta especialmente a los hogares que desean adquirir una vivienda en propiedad. Es general en todos los países de la eurozona, aunque menos marcado en Francia que en los otros tres grandes países de la zona (Gráfico 1).

Gráfico 1: tipos de interés de los préstamos para vivienda nueva
(tasa porcentual anual* en % anual / (taux annuel effectif global* en % annuel))
* gastos y seguro incluidos. Fuente: BCE, cálculos de la Banque de France. Último punto: abril de 2023.




----


Los hogares multipropietarios están claramente concentrados en las décimas, centésimas y milésimas de los niveles de vida más altos (Gráfica 6). Las compras de segundas viviendas y el rápido desarrollo de los alquileres turísticos amueblados pueden haber desplazado en parte la oferta de alquileres a largo plazo (véanse, por ejemplo, Duso et al. (2021) sobre el caso de Berlín, y el Institut Paris Habitat (2023) sobre el caso de París). Por lo tanto, es posible que el mismo volumen de crédito fuera de la residencia principal suministre menos mercado de alquiler a largo plazo que en el pasado. La solución a este problema pasa, ante todo, por la reducción de las distorsiones normativas y tributarias.

Gráfico 6. Número de viviendas en propiedad según nivel de vida, año 2017




Fuente: Insee (2021) .

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Si la sensación es claramente de escasez, se debe en parte al tamaño del stock que no se dedica a la vivienda habitual y a que las viviendas nuevas no están suficientemente ubicadas en zonas donde la demanda es fuerte, debido en particular a la dificultad persistente para hacer las ciudades más densas (ver Tardiveau, 2020). Cabe recordar aquí que el volumen y el precio de los préstamos para vivienda no son los únicos determinantes de la actividad en el sector de la construcción. Otros elementos, como la escasez de mano de obra, la lentitud del proceso de autorización de viviendas colectivas o la disminución de la confianza de los hogares, también pueden ralentizar los proyectos. Si bien los costos de construcción pueden tener dificultades para ajustarse a corto plazo, una caída en los precios de las propiedades podría ayudar temporalmente a respaldar el poder adquisitivo de bienes raíces de los hogares.

La normalización de los préstamos para la vivienda podría contribuir en última instancia a una forma de racionalización de la oferta de viviendas nuevas en Francia, limitando la proliferación de segundas residencias y alojamientos turísticos amueblados, concienciando a los inversores sobre el riesgo de desocupación y reduciendo el precio del suelo.



XGracias Korn
« última modificación: Julio 09, 2023, 10:34:25 am por saturno »
Alegraos, la transición estructural, por divertida, es revolucionaria.

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