* Blog


* Últimos mensajes


* Temas mas recientes

PPCC: Pisitófilos Creditófagos. Primavera 2024 por senslev
[Hoy a las 18:20:22]


Geopolitica siglo XXI por saturno
[Hoy a las 16:40:20]


XTE-Central 2024 : El opio del pueblo por saturno
[Hoy a las 16:31:59]


AGI por Saturio
[Hoy a las 01:36:57]


Autor Tema: Coches electricos  (Leído 551122 veces)

0 Usuarios y 1 Visitante están viendo este tema.

Cadavre Exquis

  • Sabe de economía
  • *****
  • Gracias
  • -Dadas: 19613
  • -Recibidas: 44015
  • Mensajes: 9112
  • Nivel: 545
  • Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.
    • Ver Perfil

Saturio

  • Netocrata
  • ****
  • Gracias
  • -Dadas: 853
  • -Recibidas: 26313
  • Mensajes: 3393
  • Nivel: 658
  • Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.
    • Ver Perfil
Re:Coches electricos
« Respuesta #1441 en: Abril 10, 2024, 00:30:13 am »
https://www.expansion.com/empresas/motor/2024/04/08/66111120e5fdeacb368b4576.html


Saludos.

Ni de coña, salvo que como "eléctrico" clasifiques todo aquello que utiliza algo de electricidad en el tren de tracción.
Los EVs puros eran el año pasado a estas fechas el 4,45% del mercado y este año son el 4,65%.

A la fuerza ahorcan, claro y si haces conducir un gasolina más difícil y caro (todavía) que un eléctrico...

pollo

  • Administrator
  • Netocrata
  • *****
  • Gracias
  • -Dadas: 27116
  • -Recibidas: 29502
  • Mensajes: 3455
  • Nivel: 462
  • pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.
    • Ver Perfil
Re:Coches electricos
« Respuesta #1442 en: Abril 10, 2024, 20:34:17 pm »
https://www.eleconomista.es/transportes-turismo/noticias/12712284/03/24/la-invasion-del-coche-electrico-chino-solo-acaba-de-empezar-pekin-prepara-decenas-de-buques-para-inundar-el-mundo.html


Saludos.
China hace coches a precios normales y ofrece al cliente un win-win, mientras occidente hace postureo y exige precios desorbitados que nadie puede y/o quiere pagar. Que se coticen los coches viejos de segunda mano no les hace pensar en nada, aparentemente.

Por fuentes que tengo en empresas del sector, en buena parte la propia estructura de las empresas de coches y el cómo se hacen las cosas (con los típicos tejemanejes de amiguismos, jefecillos intermedios, reuniones infinitas improductivas, subcontratación en factores críticos y otro montón de gilipollez corporativa) impide que se avance de verdad en nada. Los recursos se van en tonterías.

Son estructuras anquilosadas incapaces de cambiar en nada por la prevalencia de vacas sagradas, burocracia absurda, cuñaos corporativos y tratos de favor. La famosa eficiencia del sector privado.

Lo cojonudo es que parece que lo que se piensa en las empresas europeas de automoción es que los jóvenes no quieren coches por motivos ideológicos, y no se han parado a pensar de que para muchos es absolutamente imposible acceder a lo que se ofrece a los precios que se ponen, de ninguna de las formas.

Nunca pasa nada, hasta que pasa. Y ya está pasando y la única defensa posible es el lloriqueo y acusar de hacer trampas al rival por no seguir imbecilidades ideológicas que sólo responden a la fe en ideas de mierda sin base ni ciencia y poco más.

Mucho cararear todo el día sobre el mercao, pero no se le hace ni puto caso.
« última modificación: Abril 10, 2024, 20:45:53 pm por pollo »

pollo

  • Administrator
  • Netocrata
  • *****
  • Gracias
  • -Dadas: 27116
  • -Recibidas: 29502
  • Mensajes: 3455
  • Nivel: 462
  • pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.pollo Sus opiniones inspiran a los demás.
    • Ver Perfil
Re:Coches electricos
« Respuesta #1443 en: Abril 10, 2024, 20:52:47 pm »
Citar
Exclusive: Tesla scraps low-cost car plans amid fierce Chinese EV competition

By Hyunjoo Jin, Norihiko Shirouzu and Ben Klayman · 2024.04.05

Model Y cars are pictured during the opening ceremony of the new Tesla Gigafactory for electric cars in Gruenheide, Germany, March 22, 2022. Patrick Pleul/Pool via REUTERS

The logo of Tesla on display at the Everything Electric exhibition at the ExCeL London international exhibition and convention centre in London, Britain, March 28, 2024. REUTERS/Peter Cziborra

April 5 (Reuters) - Tesla has canceled the long-promised inexpensive car that investors have been counting on to drive its growth into a mass-market automaker, according to three sources familiar with the matter and company messages seen by Reuters.

The automaker will continue developing self-driving robotaxis on the same small-vehicle platform, the sources said.

The decision represents an abandonment of a longstanding goal that Tesla, opens new tab chief Elon Musk has often characterized as its primary mission: affordable electric cars for the masses. His first “master plan”, opens new tab for the company in 2006 called for manufacturing luxury models first, then using the profits to finance a “low cost family car.”

Musk has since repeatedly promised such a vehicle to investors and consumers. As recently as January, Musk told investors that Tesla planned to start production of the affordable model at its Texas factory in the second half of 2025, following an exclusive Reuters report detailing those plans.

Tesla’s cheapest current model, the Model 3 sedan, retails for about $39,000 in the United States. The now-defunct entry-level vehicle, sometimes described as the Model 2, was expected to start at about $25,000.

Tesla did not respond to requests for comment. After the story was published, Musk posted on his social media site X that "Reuters is lying (again)." He did not identify any specific inaccuracies.

Tesla shares tumbled more than 6% following the Reuters' report but recovered some of the loss after Musk's post. The stock was down 3.6% at Friday's market close.
Shortly afterward, Musk posted on X: "Tesla Robotaxi unveil on 8/8," sending shares back up in after-hours trading.

The stark reversal comes as Tesla faces fierce competition globally from Chinese electric-vehicle makers flooding the market with cars priced as low as $10,000. The plan for driverless robotaxis, which could take longer to deliver, presents a stiffer engineering challenge and more regulatory risk.

Two sources said they learned of Tesla's decision to scrap the Model 2 in a meeting attended by scores of employees, with one of them saying the gathering happened in late February.

Elon’s directive is to go all in on robotaxi,” that person said.

The third source confirmed the cancellation and said new plans call for robotaxis to be produced, but in much lower volumes than had been projected for the Model 2.

Several company messages reviewed by Reuters about the decision included one on March 1 from an unnamed program manager for the affordable car discussing the project’s demise with engineering staff and advising them to hold off on telling suppliers “about program cancellation.”

A fourth person with knowledge of Tesla’s plans expressed optimism about the decision to pivot away from the cheap-car strategy in favor of robotaxis, a segment Musk has envisioned as the future of mobility. The source cautioned that Tesla’s product plans could change again based on economic conditions.

Squeezing profits from entry-level vehicles is a challenge for any automaker. But Tesla’s delay in pursuing the car Musk once called his dream made it much tougher because it now faces far more competition in that price range.

While Tesla spent years developing its highly experimental Cybertruck, a pricey electric pickup, Chinese automakers have raced ahead on affordable EVs, grabbing market share, gaining economies of scale and offering consumers bargain prices that Western automakers are struggling to match.

As Chinese EVs surged to challenge Tesla’s dominance, Musk was tending to his sprawling empire, which includes rocket-maker SpaceX, brain-chip developer Neuralink, and social media giant X, which Musk acquired in 2022. Formerly called Twitter, the platform has foundered under Musk’s volatile management, shedding most of its value as the company has lost revenue and advertisers.

Plans for the affordable Tesla have been seen as key to delivering on Musk’s stratospheric ambitions for sales growth. Musk said in 2020 that Tesla aspired by 2030 to sell 20 million vehicles – twice as many as the world’s largest automaker, Toyota, sells today. With the death of the Model 2, it’s unclear how he’ll get there.

Expectations for a $25,000 vehicle have underpinned Wall Street analysts’ more modest, but still ambitious, forecasts for Tesla sales. Those forecasts, according to a Tesla investor-relations document, call for vehicle sales rising to 4.2 million by 2028 from 1.8 million last year.

Musk has wavered on the project before. In a biography of the entrepreneur released last year, author Walter Issacson reported that Musk in 2022 “put a hold on” the entry-level EV plans, reasoning that a Tesla robotaxi would make the car irrelevant. Musk’s advisors urged him to stay the course, the book said.

‘HALT ALL FURTHER ACTIVITIES’

Tesla called the affordable-car project NV91 internally and H422 externally when discussing it with suppliers, according to two of the sources and company messages reviewed by Reuters.

Messages from the unnamed Tesla program manager to staffers referenced those code names in discussing the project’s termination. One of those messages sent March 1 said that “suppliers should halt all further activities related to H422/NV91.”

The sources said they did not know all the reasons behind the decision to kill the project.

In another March 1 message, the manager thanked engineering staffers for their efforts and urged them to document what they had learned.

I’d like to thank everyone for all your hard work and dedication to pushing boundaries and executing the best design possible given the aggressive constraints we had to work within,” the message said. “We would not want all our hard work to go to waste, so it’s important that we tie things off and document things properly.”

The messages showed meetings on the affordable-car project being canceled. The two sources said some engineers have been reassigned.

Tesla’s timeline and business model for robotaxis remain unclear. Musk has publicly predicted a future of mobility in which driverless taxis could eventually become a more common mode of transport than human-driven cars. He has said Tesla, the world’s most valuable automaker, would be "worth basically zero" without achieving full self-driving capability.

Currently, self-driving cars have only been approved by U.S. and Chinese regulators for tightly limited, experimental use on public roads.

Tesla has yet to prove it can produce an autonomous car despite years of predictions by Musk that one was just around the corner, an expectation that partly underpinned Tesla’s soaring valuation. The automaker faces lawsuits and investigations into crashes involving its Autopilot and Full Self-Driving driver-assistance systems, which are not fully autonomous. Tesla has blamed the accidents on inattentive drivers.

Tesla's Autopilot woes are among a number of problems that have drawn scrutiny. The automaker faces another investigation into the driving-range estimates of its cars, launched after Reuters reported last year that Tesla had rigged the in-dash range meters in its vehicles to give rosy projections. Reuters reported in December that the automaker blamed “driver abuse” for chronic failures of suspension and steering parts it long knew were defective.

Tesla's image as a climate-friendly innovator has also suffered with Musk’s tilt toward right-wing politics and polarizing public statements, which have turned away some prospective Tesla buyers, according to surveys and experts.

The automaker reported an 8% year-over-year drop in deliveries on Tuesday, just after its chief Chinese competitor, BYD, reported a 13% gain. Tesla shares dropped 5% on the news, deepening a slide of more than 40% since last July, amounting to a loss of about $400 billion in market value.

Still, Tesla’s market capitalization of $545 billion is higher than the combined worth of the next three most valuable carmakers, Toyota, Porsche and Mercedes-Benz, opens new tab. Tesla’s stock value has long been based on future expectations for mass-market sales and driverless cars rather than its current sales and profits.

RUNNING LATE

The affordable-car project’s cancellation comes as Tesla and other established automakers have been rocked by slowing EV demand growth in the United States and Europe, and cut-throat competition in China.

If Tesla had moved forward with the low-cost car, it wouldn’t have arrived on the market until the latter half of 2025, by the company’s estimate. But the entry-level EV segment is already crowded with compelling models from BYD and many other Chinese brands.

Tesla is late to the segment in part because of a pivotal decision by Musk. In 2020, after releasing its hit crossover, the Model Y, Tesla focused on the highly experimental Cybertruck instead of an affordable car.

Musk unveiled a prototype of the angular, stainless steel-clad truck in 2019 and predicted a starting price of about $40,000. The vehicle finally arrived last year, but the lowest price version of the truck won't be available until 2025, at a price of about $61,000.

The company has also struggled to work through manufacturing problems, particularly with the truck's pioneering battery technology. Musk hopes to sell the vehicle in high volumes but warned investors last fall about "enormous challenges" ramping up production and making the vehicle profitable.

"We dug our own grave with the Cybertruck," he said.

During the same period, BYD has seen its electric-vehicle sales soar in China, growing from about 130,000 to more than 1.5 million, not including its thriving business in plug-in hybrids or its fast-growing exports.

BYD already offers a slew of low- and mid-range models, including its Seagull hatchback for less than $10,000. The Chinese automaker now plans to export that car for more than double that price - but still lower than the target for the cheap car Tesla had planned to build.
Saludos.
La gente tiene que empezar a darse cuenta de que la conducción autónoma no es el problema casi resuelto que nos llevan vendiendo durante ya 15 años y que aquí se han columpiado muchísimo. Ya hace mucho que se pasaron los plazos más conservadores y la cosa sigue igual.

No es porque yo lo lleve diciendo esos quince años, pero la ausencia de resultados relevantes ahí está.

Ahora lo que se está haciendo es aplicar el mismo martillo a todos los clavos, y entrenando modelos sin descanso con la esperanza de que alguno medio funcione para las promesas locas que se llevan haciendo todo este tiempo, pero está claro que este no es el enfoque correcto. Básicamente un montón de empresas están desesperadas buscando la piedra filosofal parasitando el trabajo y la inteligencia de unos pocos doctorados y un puñado de innovaciones clave en el mundo académico, y fuera de ahí no hay nada más. Y siguen prometiendo lo que no entienden ni pueden saber.

La diferencia es que el nivel de exigencia de este problema no admite errores ni cancamusa (como puede ser en ChatGPT o los modelos generativos de arte, donde los errores o incorrecciones no son inmediatamente aparentes y no tienen consecuencias directas), porque la gente se muere, las carreteras se bloquean y los peligros son reales. Como siempre el papel lo soporta todo pero la física manda y no se puede trampear ni engañar con trucos.

Todo esto me hace pensar que todo el supuesto imperio de Elon no es más que humo y espejos.
« última modificación: Abril 10, 2024, 21:01:06 pm por pollo »

Cadavre Exquis

  • Sabe de economía
  • *****
  • Gracias
  • -Dadas: 19613
  • -Recibidas: 44015
  • Mensajes: 9112
  • Nivel: 545
  • Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.
    • Ver Perfil

Cadavre Exquis

  • Sabe de economía
  • *****
  • Gracias
  • -Dadas: 19613
  • -Recibidas: 44015
  • Mensajes: 9112
  • Nivel: 545
  • Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.
    • Ver Perfil
Re:Coches electricos
« Respuesta #1445 en: Abril 26, 2024, 07:29:01 am »
Citar
Ford Just Reported a Massive Loss on Every Electric Vehicle It Sold
Posted by msmash on Thursday April 25, 2024 @11:21AM from the closer-look dept.

Ford's electric vehicle unit reported that losses soared in the first quarter to $1.3 billion, or $132,000 for each of the 10,000 vehicles it sold in the first three months of the year, helping to drag down earnings for the company overall. From a report:
Citar
Ford, like most automakers, has announced plans to shift from traditional gas-powered vehicles to EVs in coming years. But it is the only traditional automaker to break out results of its retail EV sales. And the results it reported Wednesday show another sign of the profit pressures on the EV business at Ford and other automakers.

The EV unit, which Ford calls Model e, sold 10,000 vehicles in the quarter, down 20% from the number it sold a year earlier. And its revenue plunged 84% to about $100 million, which Ford attributed mostly to price cuts for EVs across the industry. That resulted in the $1.3 billion loss before interest and taxes (EBIT), and the massive per-vehicle loss in the Model e unit. A price war among EVs for about a year and a half has made profitability very difficult said Ford CFO John Lawler. He said while Ford has removed about $5,000 in cost on each Mustang Mach-E, "revenue is dropping faster than we can take out the cost." In 2023, Ford Model e reported a full-year EBIT loss of $4.7 billion on sales of 116,000 EVs, or an average of $40,525 per vehicle, just more than a third of the first quarter loss.
Saludos.

Cadavre Exquis

  • Sabe de economía
  • *****
  • Gracias
  • -Dadas: 19613
  • -Recibidas: 44015
  • Mensajes: 9112
  • Nivel: 545
  • Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.
    • Ver Perfil
Re:Coches electricos
« Respuesta #1446 en: Abril 26, 2024, 07:31:11 am »
https://www.pressreader.com/spain/el-economista/20240426/page/16/textview

Industria dará 500 millones más en ayudas para el vehículo eléctrico


Saludos.

el malo

  • Espectador
  • ***
  • Gracias
  • -Dadas: 16219
  • -Recibidas: 12691
  • Mensajes: 1265
  • Nivel: 155
  • el malo Sus opiniones inspiran a los demás.el malo Sus opiniones inspiran a los demás.el malo Sus opiniones inspiran a los demás.el malo Sus opiniones inspiran a los demás.el malo Sus opiniones inspiran a los demás.el malo Sus opiniones inspiran a los demás.el malo Sus opiniones inspiran a los demás.el malo Sus opiniones inspiran a los demás.el malo Sus opiniones inspiran a los demás.el malo Sus opiniones inspiran a los demás.el malo Sus opiniones inspiran a los demás.el malo Sus opiniones inspiran a los demás.
    • Ver Perfil
Re:Coches electricos
« Respuesta #1447 en: Abril 26, 2024, 11:41:16 am »
Citar
Ford Just Reported a Massive Loss on Every Electric Vehicle It Sold
Posted by msmash on Thursday April 25, 2024 @11:21AM from the closer-look dept.

Ford's electric vehicle unit reported that losses soared in the first quarter to $1.3 billion, or $132,000 for each of the 10,000 vehicles it sold in the first three months of the year, helping to drag down earnings for the company overall. From a report:
Citar
Ford, like most automakers, has announced plans to shift from traditional gas-powered vehicles to EVs in coming years. But it is the only traditional automaker to break out results of its retail EV sales. And the results it reported Wednesday show another sign of the profit pressures on the EV business at Ford and other automakers.

The EV unit, which Ford calls Model e, sold 10,000 vehicles in the quarter, down 20% from the number it sold a year earlier. And its revenue plunged 84% to about $100 million, which Ford attributed mostly to price cuts for EVs across the industry. That resulted in the $1.3 billion loss before interest and taxes (EBIT), and the massive per-vehicle loss in the Model e unit. A price war among EVs for about a year and a half has made profitability very difficult said Ford CFO John Lawler. He said while Ford has removed about $5,000 in cost on each Mustang Mach-E, "revenue is dropping faster than we can take out the cost." In 2023, Ford Model e reported a full-year EBIT loss of $4.7 billion on sales of 116,000 EVs, or an average of $40,525 per vehicle, just more than a third of the first quarter loss.
Saludos.

Cadavre, por contrastar

https://edition.cnn.com/2024/03/26/business/byd-profit-soar-after-beats-tesla/index.html

Citar
Hong Kong/London
CNN
 —
BYD reported a jump of more than 80% in profit in its first set of annual earnings since it stole Tesla’s crown as the world’s top seller of electric vehicles.

Net profit almost doubled to 30 billion yuan ($4.2 billion) last year, from 16.6 billion yuan ($2.3 billion) in 2022, the Shenzhen-based company said Tuesday.

That’s despite BYD operating in a “complex external environment,” it noted, citing high levels of inflation globally, and a slowdown in growth in most major economies.

BYD overtook Tesla (TSLA) as the top seller of EVs worldwide in the last three months of last year, capping an extraordinary rise for the Warren Buffett-backed Chinese carmaker. BYD sold 525,409 battery electric vehicles (BEVs) during that period, compared with Tesla’s 484,507.

In 2023 as a whole, BYD sold a record 3.02 million vehicles globally, up 62% from 2022. That figure includes 1.44 million plug-in hybrids, which Tesla does not sell. Elon Musk’s carmaker still sold more BEVs last year: 1.8 million to BYD’s 1.57 million.

Price war
Compared with Tesla, BYD’s cars are more affordable, which has helped it attract a wider range of buyers. Its entry-level model sells in China for the equivalent of just over $10,000. The cheapest Tesla car, a Model 3, costs almost $39,000.

But intensifying competition and a brutal price war last year have impacted the profit margins of many Chinese car makers, including BYD.

The country’s car industry recorded an average profit margin of 5% for 2023, compared with 5.7% in 2022 and 6.1% in 2021, according to the most recent figures from the Chinese Passenger Car Association.

Despite slim margins, the price war doesn’t appear to be abating. Earlier this month, BYD lowered the starting price of its most affordable EV, the Seagull hatchback, by 5% to 69,800 yuan ($9,670). Other Chinese carmakers have also announced price reductions in the past few weeks, including Geely, Chery, and XPeng Motors.

Unos quemando dinero y otros con beneficios récord.

Saturio

  • Netocrata
  • ****
  • Gracias
  • -Dadas: 853
  • -Recibidas: 26313
  • Mensajes: 3393
  • Nivel: 658
  • Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.Saturio Sus opiniones inspiran a los demás.
    • Ver Perfil
Re:Coches electricos
« Respuesta #1448 en: Mayo 03, 2024, 13:59:41 pm »
Esto no termina de arrancar.

Página 5 del informe (turismos, comerciales, autobuses, cuadriciclos).

https://anfac.com/wp-content/uploads/2024/05/Informe-CCAA-FFEE-Matriculaciones-Abril-2024.pdf

Matriculaciones de EVs hasta abril estancadas por debajo del 4% del total (casi igual que el año pasado, incluso un poco por debajo).
Los "electrificados" tampoco van mucho mejor.


Cadavre Exquis

  • Sabe de economía
  • *****
  • Gracias
  • -Dadas: 19613
  • -Recibidas: 44015
  • Mensajes: 9112
  • Nivel: 545
  • Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.Cadavre Exquis Sus opiniones inspiran a los demás.
    • Ver Perfil

JENOFONTE10

  • Netocrata
  • ****
  • Gracias
  • -Dadas: 25471
  • -Recibidas: 21418
  • Mensajes: 2983
  • Nivel: 369
  • JENOFONTE10 Sus opiniones inspiran a los demás.JENOFONTE10 Sus opiniones inspiran a los demás.JENOFONTE10 Sus opiniones inspiran a los demás.JENOFONTE10 Sus opiniones inspiran a los demás.JENOFONTE10 Sus opiniones inspiran a los demás.JENOFONTE10 Sus opiniones inspiran a los demás.JENOFONTE10 Sus opiniones inspiran a los demás.JENOFONTE10 Sus opiniones inspiran a los demás.JENOFONTE10 Sus opiniones inspiran a los demás.JENOFONTE10 Sus opiniones inspiran a los demás.JENOFONTE10 Sus opiniones inspiran a los demás.JENOFONTE10 Sus opiniones inspiran a los demás.
  • Sexo: Masculino
  • Propietario de pisito sin deuda
    • Ver Perfil
Re:Coches electricos
« Respuesta #1450 en: Mayo 13, 2024, 14:35:33 pm »
Citar
La china BYD se lanza a la conquista europea

La ofensiva europea de la compañía china BYD, que compite con Tesla por el liderazgo mundial en coches eléctricos, está en pleno desarrollo, con ambiciosos planes de inversión en fábricas, concesionarios y márketing. El Seagull, su modelo de vehículo económico en China, tiene un precio de venta inferior a 10.000 dólares, y los planes de BYD para Europa pasan por lanzar un vehículo por debajo de los 20.000 dólares, basándose en el Seagull.

La necesidad de fabricar en la UE es imperativa: EEUU está camino de subir el arancel para la importación de vehículos chinos desde el actual 25% al 100%, y la Comisión Europea está también estudiando el régimen de subvenciones en China, que previsiblemente llevará a una subida de los aranceles para los modelos importados. BYD es, por lo tanto, consciente de que el proteccionismo existente hace necesario fabricar en el seno de la UE.

Su primera fábrica en Europa está construyéndose en Hungría –que ya tiene instalaciones productivas de Mercedes-Benz, Audi y BMW– y entrará en producción en 2025. El objetivo de BYD es ambicioso: convertirse en el mayor vendedor de coches eléctricos en Europa en un plazo relativamente breve, “a final de la década”, según el grupo. La capacidad de la fábrica de Hungría será de 200.000 unidades, y la compañía ya analiza posibles emplazamientos en otros países para una segunda fábrica, entre ellos España. [pg. 2, ed. papel, Expansión, 13-5-2024]

Saludos.
_______
P.S.: El presidente chino Xi Jinping realizó una gira por Europa que incluyó reuniones con el presidente francés, Emmanuel Macron, y la presidenta de la Comisión Europea, Ursula von der Leyen. Durante su visita, Xi también pasó por Serbia y concluyó en Hungría.
[Qué busca el presidente chino Xi Jinping con su reciente visita a Europa? FRANCE 24 español https://www.youtube.com/watch?v=1T9rVZZXu9U]
« última modificación: Mayo 13, 2024, 14:46:21 pm por JENOFONTE10 »
Entonces se dijeron unos a otros: «¡Vamos! Fabriquemos ladrillos y pongámoslos a cocer al fuego». Y usaron ladrillos en lugar de piedra, y el asfalto les sirvió de mezcla.[Gn 11,3] No les teman. No hay nada oculto que no deba ser revelado, y nada secreto que no deba ser conocido. [Mt 10, 26]

sudden and sharp

  • Administrator
  • Sabe de economía
  • *****
  • Gracias
  • -Dadas: 50030
  • -Recibidas: 59719
  • Mensajes: 9794
  • Nivel: 981
  • sudden and sharp Sus opiniones inspiran a los demás.sudden and sharp Sus opiniones inspiran a los demás.sudden and sharp Sus opiniones inspiran a los demás.sudden and sharp Sus opiniones inspiran a los demás.sudden and sharp Sus opiniones inspiran a los demás.sudden and sharp Sus opiniones inspiran a los demás.sudden and sharp Sus opiniones inspiran a los demás.sudden and sharp Sus opiniones inspiran a los demás.sudden and sharp Sus opiniones inspiran a los demás.sudden and sharp Sus opiniones inspiran a los demás.sudden and sharp Sus opiniones inspiran a los demás.sudden and sharp Sus opiniones inspiran a los demás.
    • Ver Perfil
Re:Coches electricos
« Respuesta #1451 en: Mayo 13, 2024, 15:05:34 pm »
Lo mismo que todos... vender sus productos. (En sentido amplio.)






¿No lo hacen todos?

puede ser

  • Estructuralista
  • ****
  • Gracias
  • -Dadas: 20446
  • -Recibidas: 10578
  • Mensajes: 1516
  • Nivel: 157
  • puede ser Sus opiniones inspiran a los demás.puede ser Sus opiniones inspiran a los demás.puede ser Sus opiniones inspiran a los demás.puede ser Sus opiniones inspiran a los demás.puede ser Sus opiniones inspiran a los demás.puede ser Sus opiniones inspiran a los demás.puede ser Sus opiniones inspiran a los demás.puede ser Sus opiniones inspiran a los demás.puede ser Sus opiniones inspiran a los demás.puede ser Sus opiniones inspiran a los demás.puede ser Sus opiniones inspiran a los demás.puede ser Sus opiniones inspiran a los demás.
    • Ver Perfil
Re:Coches electricos
« Respuesta #1452 en: Mayo 14, 2024, 18:53:46 pm »
https://www.lavozdegalicia.es/noticia/economia/2024/05/14/stellantis-alia-fabricante-chino-vender-coches-electricos-europa/00031715696229260629192.htm
Citar
Stellantis se alía con un fabricante chino para vender coches eléctricos en Europa


Los modelos, a precios asequibles, se comercializarán también en España a partir de septiembre
tellantis y el fabricante chino de vehículos eléctricos Leapmotor han anunciado hoy el inicio de la venta de varios modelos de la compañía asiática en Europa a partir de septiembre del 2024.

Esta iniciativa, fruto de una alianza estratégica con la creación de una empresa conjunta bajo el nombre de Leapmotor International, en la que Stellantis dispone de mayoría (51- 49 %), supone la entrada de la marca china en el mercado europeo y la ampliación de la oferta del fabricante de origen francés en el segmento de los vehículos eléctricos asequibles.
La alianza, anunciada oficialmente hoy en la ciudad china de Hangzhou tras siete meses de negociaciones, contempla la distribución de los primeros modelos de Leapmotor en nueve países europeos a través de una red de 200 puntos de venta.

España, Portugal, Bélgica, Francia, Alemania, Italia, Grecia, Holanda y Rumanía serán los primeros mercados en recibir los vehículos eléctricos de la compañía china.

La expansión continuará durante el último trimestre de el 2024 hacia Sudamérica (en Chile y Brasil), Oriente Medio y África, e India y la región Asia-Pacífico.

Los fabricantes destacaron el carácter beneficioso para ambas compañías de la nueva colaboración, en donde Stellantis podrá acelerar su oferta de vehículos eléctricos a precios competitivos, mientras que Leapmotor aprovechará la red de distribución global de su socio para entrar en nuevos mercados.
Las vueltas que da la vida
(el destino se burla de ti,
¿dónde vas, bala perdida?,
¿dónde vas triste de ti?, ´
¿dónde vas triste de ti?)

 


SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal