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Yo he conducido algunos coches y para mí gastarse más de 25k en uno es tirar la pasta, entiéndase que hasta que no bajen los precios de los eléctricos no compraré ninguno, pero tampoco compraré un mercedes o un Audi.Dicho esto, y desde el punto de vista técnico, los coches de Tesla tienen claroscuros. Algunos de ellos son:-Chasis diseñado por y para el coche eléctrico.-Aprovechar el peso de las baterías para bajar el centro de gravedad.-Buen sistema de refrigeración.-Red de supercargadores.-Capacidad de carga elevada de hasta 250 kW.-Comportamiento dinámico buenoOtras cosas cuestionables serían:-Fiabilidad, aunque parece ser que la van mejorando.-Calidad de ajustes y materiales.-Minimalismo contra barroquismo del resto de fabricantes. ¿Es decir, el interior de tesla brilla por su simpleza,y es bueno? No sé, aunque a mucha gente no le gusta.En definitiva, es un coche que está por delante de la competencia, pero le falta depurar detalles.Veremos el Mercedes EQS (el clase S eléctrico) que pinta muy bien.Saludos.
Cita de: Mad Men en Julio 12, 2021, 09:38:40 amYo he conducido algunos coches y para mí gastarse más de 25k en uno es tirar la pasta, entiéndase que hasta que no bajen los precios de los eléctricos no compraré ninguno, pero tampoco compraré un mercedes o un Audi.Dicho esto, y desde el punto de vista técnico, los coches de Tesla tienen claroscuros. Algunos de ellos son:-Chasis diseñado por y para el coche eléctrico.-Aprovechar el peso de las baterías para bajar el centro de gravedad.-Buen sistema de refrigeración.-Red de supercargadores.-Capacidad de carga elevada de hasta 250 kW.-Comportamiento dinámico buenoOtras cosas cuestionables serían:-Fiabilidad, aunque parece ser que la van mejorando.-Calidad de ajustes y materiales.-Minimalismo contra barroquismo del resto de fabricantes. ¿Es decir, el interior de tesla brilla por su simpleza,y es bueno? No sé, aunque a mucha gente no le gusta.En definitiva, es un coche que está por delante de la competencia, pero le falta depurar detalles.Veremos el Mercedes EQS (el clase S eléctrico) que pinta muy bien.Saludos.Yo soy muy aficionado al automóvil (un petrolhead en toda regla) y lo de los interiores actuales no lo entiendo. Más luces y colores pastel que en un lupanar de carretera. Me he subido en unos cuantos Tesla y la experiencia ha sido positiva. Imagino que cuando es tuyo y lo conduces todos los días es otra historia.Durante un tiempo tuve un Dodge Challenger y visualmente es espectacular pero ese sonido a lata cada vez que cerraba el maletero me hacía rechinar los dientes. No tenía mucha electrónica pero la poca que tenía daba muchísimos fallos. Los que se subían por primera vez alucinaban porque no veían todos esos problemas. Imagino que con el Tesla pasará igual. Como curiosidad, llegué a pensar que el Challenger tenía un agujero en el depósito. No es broma, se bebió más de medio depósito en unas horas haciendo sólo ciudad (con sus atascos). Lo aparqué y me bajé a mirar si goteaba gasolina porque no era normal.
Personalmente esto no me gusta (interior de un clase E de motor convencional). Los altavoces y salidas de aire son demasiado "saltones". Las cuatro salidas redondas sobre la consola están para llenar ese vacío, se nota y no me gusta. A eso le añades los relojes, la cerradura, el manubrio de las luces también supersaltón...Pero eso sí, los materiales, el cuero (o las telas), las costuras, de puertas, asientos, consola y salpicadero están varios niveles por encima de los de Tesla (en gusto, calidad y durabilidad).Joder, que la consola del M3 parece que está hecha con los mismos materiales que el parque de atracciones de Pin y Pon.
Con todo esto del coche eléctrico enlaza la guerra contra el diésel... De momento, la única explicación plausible que he visto por ahí es la de Antonio Turiel.Él ya lo dijo hace tiempo, que esto pasaría porque el diésel sale en mayor % del petróleo de más calidad, que es el primero que desaparece.¿Qué opinan ilustres foreros? Conocen alguna otra explicación para el dieselgate?
La electrónica no paga seguros. No vamos a ver nada de eso.
Cita de: sudden and sharp en Julio 16, 2021, 00:17:48 amLa electrónica no paga seguros. No vamos a ver nada de eso.Los seguros los pagarán las marcas, como Amazon y otras tantas van a perdidas hasta que se hacen con el mercado. Y entonces ya con el producto perfeccionado, con el mercado para ellos, lo pagas tú.
Cita de: 2 años en Julio 17, 2021, 10:20:25 amCita de: sudden and sharp en Julio 16, 2021, 00:17:48 amLa electrónica no paga seguros. No vamos a ver nada de eso.Los seguros los pagarán las marcas, como Amazon y otras tantas van a perdidas hasta que se hacen con el mercado. Y entonces ya con el producto perfeccionado, con el mercado para ellos, lo pagas tú.2 años tiene razón, los seguros los pagarán las marcas y, por supuesto, no olviden la famosa "Agenda 2030" de la que Ursula von der Leyen nos hablaba hace, literalmente, cuatro días.No olviden tampoco el famoso vídeo que publicó el World Economic Forum allá por el 6 de marzo de 2017 (ayer mismo, como quien dice):8 predicciones para el mundo en 2030Les dejo los puntos que aparecen en el vídeo a continuación:No poseerás nada y serás feliz. Podrás alquilar cualquier cosa que necesites y te la llevará un dron a casa.Estados Unidos no será la primera potencia mundial. Un puñado de países le sustituirán.No tendrás que esperar a un donante de órgano. No se harán transplantes de órganos, sino que estos se crearán.Comerás menos carne. No será un alimento básico, para el bien del medio ambiente y de tu propia salud.Mil millones de personas tendrán que desplazarse por el cambio climático. Tendremos que hacer un mejor trabajo de bienvenida e integración de estos refugiados.Las empresas tendrán que pagar por emitir dióxido de carbono. Habrá un precido global estandarizado para el carbón, esto acelerará la desaparición del uso de combustibles fósiles.La humanidad podría viajar a Marte. Los científicos están trabajando para hacer una estancia saludable en el espacio, lo cual puede facilitar la investigación.Los valores occidentales serán puestos a prueba. Los valores que sustentan nuestras democracias deben ser considerados.No hay nada como intercalar puntos de la Agenda con con cosas que, evidentemente, no tienen nada que ver con ella (fíjense como la mayoría de los puntos incluyen una de cal y otra de arena) para facilitar el que lo esencial de la Agenda 2030 vaya siendo asimilado por la población.Saludos.
Tesla breaks its own delivery record by building and shipping 200,000 vehicles in Q2The company also hit $1.1 billion in net income for the first time.Tesla appears to have shrugged off the production woes it suffered last year during the COVID lockdown with the company announcing a number of "new and notable records" during its Q2 earnings call on Monday. Not only did Tesla build and ship 200,000 vehicles during the quarter, a 151 percent increase over last year, it also earned $1.1 billion in net income during the same period — a whopping tenfold increase year over year. Overall, revenue grew 98 percent from this time last year thanks in large part to Tesla's increased deliveries though the company did suffer from a "Bitcoin-related impairment" of $23 million during the past quarter.Additionally, Tesla rolled out 85 MW worth of solar capability in Q2, a 215 percent increase from last year's 25 MW as well as added nearly 1,000 Supercharging stations to its ever expanding network. Tesla CEO Elon Musk also revealed more details about the company's plan to open its Supercharger network to other EV brands later this year. "We're currently thinking it's a real simple thing where, you just download the Tesla app, go to a supercharger and just indicate which stall you're in," he explained. "And this should basically work with almost any manufacturers' cars." Non-Tesla owners could see a few constraints in their use of the Supercharger network, Musk pointed out. "if the charge rate is super slow, then somebody will be charged more." "Public sentiment towards EVs is at an inflection point and, at this point, I think almost everyone agrees that electric vehicles are the only way forward," Musk said during the call. He did note, however, that the ongoing global shortage of microchips remains an cantraining force on vehicle production. "Regarding supply chain, while we're making cars at full speed, the global chip shortage situation remains quite serious... it does seem like it's getting better, but it's hard to predict." Musk said, warning that the issue will likely not be resolved before the end of this year. In terms of tech, Tesla's use of radar as part of the vehicle's Full Self Driving system will soon be coming to an end. "After selling over a million vehicles equipped with radar, we have collected enough data to start removing it in some regions," the company wrote in its shareholder deck. "The removal of radar, which is enabled by our collection of a vast dataset of corner cases, allows us to focus on vision and increase the pace of improvement." Musk also commented on the recent launch of Tesla's FSD subscription which launched last month. "We expected to build slowly and gather a lot of momentum over time," he said. "Obviously, we need to have the full self driving boat widely available for it really to take off... I think FSD subscription will be a significant factor probably next year." The company is also getting closer to switching over to its new 4680 battery cells, having successfully validated the battery tech's "performance and lifetime" at its California-based fabrication facility. With that testing out of the way, Tesla is focusing on "improving the 10 percent of manufacturing processes that currently bottleneck production output," though the company has not yet announced when the battery style changeover will actually take place.
Tesla reaches milestone with first $1B quarterly profitJult 27, 2021 | by Michael LiedtkeThe company logo is shown at the top of a supercharger for Tesla automobiles near shops.Tesla's quarterly profit has surpassed $1 billion for the first time thanks to the electric car pioneer's ability to navigate through a pandemic-driven computer chip shortage that has caused major headaches for other automakers.The financial milestone announced Monday extended a two-year run of prosperity that has erased questions about Tesla's long-term viability raised during its early years of losses and production problems.Tesla now has cemented its position as the leader in the shift away from gas-combustion that is expected to make it even more profitable than during its most recent quarter.The Palo Alto, California, company earned $1.1 billion, or $1.02 per share, in the April-June period. That was more than 10 times its profit at the same time last year. Revenue nearly doubled from last year to about $12 billion.Adjusted to exclude one-time times items, Tesla earned $1.45 a share in the latest quarter, easily topping the 94 cents expected by Wall Street analysts, according to FactSet.Tesla now boasts a market value of roughly $630 billion, far more than any other automaker and 14 times more than what the company was worth just two years ago. Its mercurial CEO, Elon Musk, is now sitting on the world's third largest fortune at an estimated $163 billion, according to Forbes magazine's calculations.For all its recent success, Tesla's momentum could still be slowed by a persisting shortage of chips that have become vital parts in modern cars. While other major automakers had to dramatically curtail production during the first half, Tesla so far has been able to secure an adequate supply of chips to churn out vehicles at the fastest rate in its history.In a Monday conference call, Musk said Tesla keep its manufacturing lines running largely by finding chips from alternate suppliers and then scrambling to rewrite some of the software in its cars to ensure all the technology remained compatible. Although he said things appear to be slightly approving, Musk described the chip shortage as still being "quite serious," making it difficult to plan for the second half of the year."The chip supply is a governing factor on our output," Musk said. "It is out of our hands."In a telling sign that Tesla isn't immune to the shortage of chips and other components, the company disclosed that it will delay the introduction of a highly anticipated semi truck to some time next year. Its original plan was to introduce it this year.Musk, who jokingly anointed himself as Tesla's "Technoking" earlier this year, let investors know that he might not be the executive discussing how the company is faring during the second half of the year.After holding regular quarterly updates since Tesla went public 11 years ago, Musk said he no longer intends to be on future calls with analysts unless he has something extremely important to say. He told analysts on Monday that he wants to use the time to focus on other work at Tesla. The company already has eliminated the department that communicates with reporters.In its most recent quarter, Tesla produced more than 206,000 vehicles within a three-month span for the first time in its history. It is also gearing up to build the Model Y small SUV and other models at a new factory in Austin, Texas, that's still on schedule to be completed later this year.Despite Tesla is now on a production pace that has raised hopes it will be able to manufacture more than 800,000 vehicles this year. That would be a significant increase from nearly 510,000 last year, when government restrictions during the early stages of the pandemic forced the company to temporarily shut down its California factory.The uncertainty about the chip shortage may have somewhat dampened the investor response to Tesla's surprisingly strong quarterly results. The company's stock gained more than 1% in extended trading Monday after the second-quarter numbers came out. The stock has fallen about 25% from its peak price reached six months ago.