Los administradores de TransicionEstructural no se responsabilizan de las opiniones vertidas por los usuarios del foro. Cada usuario asume la responsabilidad de los comentarios publicados.
Evergrande shares dive nearly 20% after group says it is unable to issue new debtGloria Li in Hong KongEvergrande shares fell 19.1 per cent on Monday, after the company said it was unable to issue new debt as the result of an investigation into one of its subsidiaries.The property developer cannot “meet the qualifications for the issuance of new notes”, as its principal subsidiary, Hengda Real Estate Group, is being investigated, it said in a Hong Kong stock exchange filing on Sunday.Hengda Real Estate said in August that it was being probed by the China Securities Regulatory Commission for a suspected breach of information disclosure rules.The announcement comes two days after Evergrande cancelled creditor meetings scheduled for Monday and Tuesday, citing weaker-than-expected sales and the need to reassess its restructuring terms.
Evergrande se hunde un 20% en bolsa tras anunciar que no puede emitir nueva deudaSu filial Hengda Real Estate está siendo investigada por la Comisión Reguladora del Mercado de Valores de China y, además, aplazó reuniones de reestructuración de deuda por tercera vez
P. ¿Cuándo cree que se logrará el objetivo del 2% de inflación?R. ¿Puedo decir nunca? Los bancos centrales pueden lograr cualquier nivel de inflación que deseen. Pero creo que cuando se enfrenten a una mezcla de inflación superior al 2% junto a un crecimiento muy débil, tomarán la decisión de retrasar el regreso al 2%. Por ejemplo, si se encuentran en niveles del 3%.
China Evergrande Misses Payments on $547 Million Onshore Bond*Mainland unit skips principal and interest payments on bond*Move comes after developer canceled creditor meetingsThe mainland unit of China Evergrande Group said it missed principal and interest payments totaling several billion yuan, adding further uncertainty to the fate of the giant developer at the center of the country’s property crisis.Hengda Real Estate Group failed to repay 4 billion yuan ($547 million) in principal plus interest due on Sept. 25, the company said in a Shenzhen stock exchange filing Monday.China Evergrande canceled key creditor meetings that had been set for this week and said it must reassess its proposed restructuring. The company faces an Oct. 30 hearing at a Hong Kong court on a winding-up petition, which could potentially force it into liquidation.In March, Hengda failed to make interest payment for the 5.8% yuan bond issued in 2020 and said it would “actively” negotiate with bond holders to find a solution as soon as possible, a promise it reiterated in Monday’s statement.
[Variación del precio de la vivienda en EEUU entre 1964 y junio 2023:https://twitter.com/WallStreetSilv/status/1705669449250918860¡Caída abrupta e histórica de precios de la vivienda en EEUU!, pero que se publicita precisamente ahora.]
Que pasa de +20 a -8 en vertical.Hay tres puntos que tocan abajo pero este es la caída más rapida.
Cita de: sudden and sharp en Septiembre 25, 2023, 20:32:27 pmQue pasa de +20 a -8 en vertical.Hay tres puntos que tocan abajo pero este es la caída más rapida.Insisto, la gráfica (como la de la FRED, gracias @senslev) anuncia "Median Sales Price of Houses Sold for the United States".Todos los comentario que yo he visto ya sea en medios o Twitter (cuentas establishment, y todo lo que quieran), es que en EEUU lo que se vende ahora son apartamentos y condos en lugar de casas. Es decir, su precio es menor.Change my mind, y en cualquier caso, me reitero en el resto de mi comentario. Clavoardientismo me parece a mí, y no es la primera vez, pero otras me he mordido la lengua.