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Sigues sin entenderlo.Para tí como para los clientes de Tesla, nada será nunca mejor que un M3.-Oye que te pegas 20 minutos recargando en el mejor de los cargadores y no es una carga al 100%. Os da igual.sí, pero bueno descansas un rato pues es lo que marca la ley despues de realizar, 300 o 400 km, igualmente tiene la comodidad de recargar en casa.-Oye que tu autonomía nominal está calculada en el mejor de los casos posibles. Os da igual.CICLO WLPT IGUAL QUE TODOS LOS FABRICANTES.-Oye que el techo transparente es un incordio. Os da igual.Si no se puede oscurecer o cubrir estoy de acuerdo.-Oye ¿por qué hay que tener un interface tan raro?. Os da igual.Para mi gusto falta algún botón físico.-Qué raro es el maletero y cómo se abre. Os mola un montón.Ni idea, lo buscaré.-Oye que la pintura se va. Detalles sin importancia.Sí, errores que espero que subsanen.-Oye que es un tanto ruidoso en cabina. Tonterías.Ruido de cabina?lo buscaré-Los interiores son un poco fuleros. Da igual.Minimalistas.-Oye que tu autonomía nominal va a decrecer en el futuro. ¿Qué es un 3% de perdida al año?, nada.Pero si las baterías tienen garantía de 8 años, y anda que no hay pruebas de Teslas con más de 400.000 kilómetros.-El Smart Summon no sirve para nada. Da igual yo lo que quiero es filmar los fails y subirlos a Youtube.Sí es una tontería, anda que no tienen de tonterías todos los fabricantes.Ya lo habéis decidido. Y oye, que está bien. Mejor para Tesla y para los clientes satisfechos.Lo que estoy diciendo es que hay toneladas de gente que no piensa así. Toneladas. Te parecerá totalmente irracional pero yo no quiero para nada un EV. Y no es manía a Tesla. No quiero ningún EV hoy por hoy. Considero los ICEs infinitamente superiores euro por euro. Si voy mañana a un concesionario de VW y tienen un M3 SR+ a 49.000 y al lado un Passat cargado hasta los 49.000 (no tengo ni idea si eso es posible) me cagaría y me mearía en el M3. Y ese es el problema de los fabricantes tradicionales. Su única opción para vender EVs es no vender ICEs. O venderlos tan malos y a tan mal precio que eliges el EV.Y no, la dinámica y conducción de un M3 pese a ser muy buena no es mejor que la de un A5 quattro.Te recomiendo que leas la prueba de larga duración (meses) de km77 con un M3 de 66980 euros.Son tremendamente ecuánimes y las pruebas son muy serias. En la prueba de esquiva obtuvieron el siguiente resultado:CitarNuestro Tesla Model 3 ha dado un resultado excelente en la maniobra de esquiva. No solo ha reaccionado con agilidad y mucha seguridad, sino que además la ha superado a una velocidad muy elevada, 83 km/h, la más alta que hemos conseguido hasta ahora junto con el Ford Focus 2018. Es decir, el coche es muy bueno en cuestiones de conducción y comportamiento, pero no es una cosa de otro planeta.Te paso el enlace. Es un blog y llevan meses posteando.https://www.arpem.com/blogs/prueba-tesla-model-3/
Nuestro Tesla Model 3 ha dado un resultado excelente en la maniobra de esquiva. No solo ha reaccionado con agilidad y mucha seguridad, sino que además la ha superado a una velocidad muy elevada, 83 km/h, la más alta que hemos conseguido hasta ahora junto con el Ford Focus 2018.
Y bueno, que el coche del futuro es eléctrico.
Hyundai crea el primer ‘carsharing’ 100% eléctrico destinado a poblaciones rurales […]Este innovador servicio, pionero en nuestro país, arranca en Campisábalos, el pueblo con el aire más limpio de España según la Organización Mundial de la Salud, cuyo informe sobre la calidad del aire certifica a esta tranquila localidad como la tercera menos contaminada del mundo y primera de España. Con el objetivo de que este municipio de Guadalajara, de estrechas calles y casas de piedra, siga siendo el pueblo con el aire más puro y además ejemplo de la movilidad más limpia, Hyundai ha puesto a disposición de los vecinos uno de los últimos modelos de la gama Full Electric, el Kona Eléctrico. El uso compartido y gratuito de este modelo SUV urbano, permitirá durante un año a los vecinos desplazarse fácilmente gracias sus idóneas prestaciones para las particularidades de las carreteras que rodean a este rincón de la Sierra de Pela.[…]acotando los desplazamientos dentro de un radio de hasta 170 kilómetros.[…]https://www.vozpopuli.com/economia-y-finanzas/Hyundai-sharing-electrico-poblaciones-rurales_0_1294370694.html
Y verdaderamente no lo entiendo, insinúas que tito Elon puede haber modificado la contabilidad para que salgan beneficios, dices literalmente que es un monstruo de quemar dinero, y me pones de ejemplo al grupo VAG, con todo lo que ha caído sobre esta empresa y SÍ se ha demostrado con pruebas.
Cita de: Mad Men en Octubre 25, 2019, 18:55:31 pmY verdaderamente no lo entiendo, insinúas que tito Elon puede haber modificado la contabilidad para que salgan beneficios, dices literalmente que es un monstruo de quemar dinero, y me pones de ejemplo al grupo VAG, con todo lo que ha caído sobre esta empresa y SÍ se ha demostrado con pruebas.No, no digo que haya modificado la contabilidad. Digo que este trimestre puede ser igual que otros trimestres positivos que ha tenido Tesla en los que ha balanceado producción y entregas de trimestres anteriores para dar unos ingresos algo superiores en este. Lo ha hecho varias veces. Esta podría ser otra más.También podría no serlo y entonces estar presenciando el despegue definitivo hacia la rentabilidad a largo plazo.No sé si he dicho "literalmente" que es un "monstruo de quemar dinero". Sólo digo que lleva unas pérdidas acumuladas de bastantes miles de millones de dólares, lo que es directamente cierto. Y además he usado ese dato para loar a Elon. Es difícil sacar adelante un proyecto convenciendo a todo el mundo de que te deje perder dinero durante 15 años a tasas crecientes.Yo ni odio ni amo a nadie. Ni a Tesla ni a VAG. Sólo digo que hoy por hoy es imposible que me compre un EV por muy rápido que acelere. Tesla se ha quedado con toda la gente que sí que lo haría. Las otras automotrices no. VAG va a fracasar con el ID salvo que haga una antiventa del resto de sus modelos.
Car2Go y MyTaxi salvan el año a Mercedes. En lo que va de 2019 la movilidad urbana ha dado a la matriz más beneficios que su negocio de vehículos. El negocio de la movilidad urbana de Daimler, la matriz de Mercedes-Benz, está dando sus frutos. Las aplicaciones móviles de carsharing Car2Go y de taxi FreeNow (antiguo MyTaxi) suponen ya más del 60% del beneficio neto de la compañía hasta septiembre. De los 2.720 millones de euros totales, 1.647 millones provienen de Daimler Mobility, el área en la que se enmarcan estos servicios relacionados con el transporte, según reflejan las últimas cuentas publicadas por la multinacional alemana.[...]Más allá de estos buenos resultados, el peso de sus 'apps' de movilidad sobre el beneficio de Daimler es aún mayor por las dificultades de su principal negocio, el de los vehículos particulares.[...]Car2Go cuenta en Madrid con una flota de 850 vehículos 100% eléctricos, la mayor apuesta en cantidad de este tipo de coches por parte de la compañía a nivel mundial. En cuanto a Free Now, BMW y Mercedes invertirán 30 millones de euros en España para competir con Uber y Cabify.https://www.vozpopuli.com/economia-y-finanzas/Car2Go-MyTaxi-beneficios-Mercedes-movilidad-urbana_0_1295270914.html
New Electric Battery Design Can Charge an Electric Vehicle In 10 MinutesPosted by BeauHD on Wednesday October 30, 2019 @08:50PM from the new-and-improved dept.ted_pikul writes:CitarPenn State University researchers report in the journal Joule that they've designed an electric battery that can charge an EV for 200 miles in about 10 minutes. The key to their approach is quickly heating the nickel foil-covered battery to a high temperature and more slowly cooling it to ambient temperatures. The researchers report that in addition to the fast charging time, this approach mitigated performance-draining "battery plaque" that can build up on batteries.
Penn State University researchers report in the journal Joule that they've designed an electric battery that can charge an EV for 200 miles in about 10 minutes. The key to their approach is quickly heating the nickel foil-covered battery to a high temperature and more slowly cooling it to ambient temperatures. The researchers report that in addition to the fast charging time, this approach mitigated performance-draining "battery plaque" that can build up on batteries.
Volkswagen comienza la preproducción de sus modelos eléctricos en Shanghái (China) La marca ha señalado que la factoría de Anting tendrá una capacidad de fabricación de 300.000 unidades al año.[…]La preproducción de la factoría en el país asiático se anuncia días después del comienzo de la fabricación del modelo 100% eléctrico ID.3 en la factoría de Zwickau (Alemania) y representa la mayor ofensiva eléctrica en la industria del automóvil en todo el mundo."El grupo espera proyectar un volumen total de 22 millones de coches eléctricos en todo el mundo para 2028, de los cuales más del 50% irán destinados al mercado chino", ha asegurado el consejero delegado de Volkswagen, Herbert Diess. "China juega un papel crucial en nuestra estrategia de electrificación, que allanará el camino para cumplir el objetivo de ser carbono neutros en 2050", ha destacado.[…]https://www.vozpopuli.com/altavoz/automocion/Volkswagen-preproduccion-coches-electricos-Shanghai-China_0_1298570374.html
VW ramps up China electric car factories, taking aim at Tesla (October 28, 2019) […]Tesla is still trying to reach its goal of making more than 500,000 cars a year by building a new factory in Shanghai, China, while VW can rely on an established workforce in two of its plants in Anting and Foshun to build zero-emission cars.[…]VW is leveraging its large infrastructure of suppliers, factories and workers, long a handicap to its profitability, more aggressively than rivals BMW, Renault SA, General Motors Co and Tesla, which were all quicker to sell a custom-designed electric car. Rather than adjusting production gradually, and using multi-powertrain platforms, Volkswagen is making a massive bet on a dedicated electric vehicle architecture, known as MEB, in the hope of increasing economies of scale sufficiently to push down the price of electric cars to around 20,000 euros ($22,262).[…]https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-electric-focus/vw-ramps-up-china-electric-car-factories-taking-aim-at-tesla-idUSKBN1X71RV
Tesla's European Gigafactory Will Be Built In BerlinPosted by BeauHD on Tuesday November 12, 2019 @06:25PM from the hand-picked dept.Tesla's European gigafactory will be built in the Berlin area, Elon Musk said Tuesday during an awards ceremony in Germany. TechCrunch reports:CitarMusk was onstage to receive a Golden Steering Wheel Award given by BILD. "There's not enough time tonight to tell all the details," Musk said during an onstage interview with Volkswagen Group CEO Herbert Diess. "But it's in the Berlin area, and it's near the new airport." Tesla is also going to create an engineering and design center in Berlin because "I think Berlin has some of the best art in the world," Musk said.Diess thanked Musk while onstage for "pushing us" toward electrification. Diess later said that Musk and Telsa are demonstrating that moving toward electrification works. "I don't think Germany is that far behind," Musk said when asked about why German automakers were behind in electric vehicles. He later added that some of the best cars in the world are made in Germany. "Everyone knows that German engineering is outstanding and that's part of the reason we're locating our Gigafactory Europe in Germany," Musk said.On Twitter, Musk said the Berlin-based gigafactory "Will build batteries, powertrains & vehicles, starting with Model Y."
Musk was onstage to receive a Golden Steering Wheel Award given by BILD. "There's not enough time tonight to tell all the details," Musk said during an onstage interview with Volkswagen Group CEO Herbert Diess. "But it's in the Berlin area, and it's near the new airport." Tesla is also going to create an engineering and design center in Berlin because "I think Berlin has some of the best art in the world," Musk said.Diess thanked Musk while onstage for "pushing us" toward electrification. Diess later said that Musk and Telsa are demonstrating that moving toward electrification works. "I don't think Germany is that far behind," Musk said when asked about why German automakers were behind in electric vehicles. He later added that some of the best cars in the world are made in Germany. "Everyone knows that German engineering is outstanding and that's part of the reason we're locating our Gigafactory Europe in Germany," Musk said.
El tirón del coche eléctrico puede estancar la demanda petrolera desde 2030. Las ventas de eléctricos, que fueron de 2 millones en 2018 en un año ya de fuerte incremento, deberían llegar a un ritmo de 10 millones anuales para 2025 y a más de 30 millones para 2040.https://www.vozpopuli.com/economia-y-finanzas/coches-electrico-estancar-demanda-petrolera-gasolina-diesel_0_1300070119.html
After Morales Ousted in Coup, the Lithium Question Looms Large in Bolivia.The overthrow of the elected leader cannot be understood without a glance at the nation's massive reserves of this crucial mineral.[…]LithiumBolivia’s key reserves are in lithium, which is essential for the electric car. Bolivia claims to have 70 percent of the world’s lithium reserves, mostly in the Salar de Uyuni salt flats. The complexity of the mining and processing has meant that Bolivia has not been able to develop the lithium industry on its own. It requires capital, and it requires expertise.The salt flat is about 12,000 feet (3,600 meters) above sea level, and it receives high rainfall. This makes it difficult to use sun-based evaporation. Such simpler solutions are available to Chile’s Atacama Desert and in Argentina’s Hombre Muerto. More technical solutions are needed for Bolivia, which means that more investment is needed.The nationalization policy of the Morales government and the geographical complexity of Salar de Uyuni chased away several transnational mining firms. Eramet (France), FMC (United States) and Posco (South Korea) could not make deals with Bolivia, so they now operate in Argentina.Morales made it clear that any development of the lithium had to be done with Bolivia’s Comibol—its national mining company—and Yacimientos de Litio Bolivianos (YLB)—its national lithium company—as equal partners.Last year, Germany’s ACI Systems agreed to a deal with Bolivia. After protests from residents in the Salar de Uyuni region, Morales canceled that deal on November 4, 2019.Chinese firms—such as TBEA Group and China Machinery Engineering—made a deal with YLB. It was being said that China’s Tianqi Lithium Group, which operates in Argentina, was going to make a deal with YLB. Both Chinese investment and the Bolivian lithium company were experimenting with new ways to both mine the lithium and to share the profits of the lithium. The idea that there might be a new social compact for the lithium was unacceptable to the main transnational mining companies.Tesla (United States) and Pure Energy Minerals (Canada) both showed great interest in having a direct stake in Bolivian lithium. But they could not make a deal that would take into consideration the parameters set by the Morales government. Morales himself was a direct impediment to the takeover of the lithium fields by the non-Chinese transnational firms. He had to go.After the coup, Tesla’s stock rose astronomically. [(*)]https://www.commondreams.org/views/2019/11/12/after-morales-ousted-coup-lithium-question-looms-large-bolivia
Seat estima que en diez años el precio del coche eléctrico estará por debajo del de combustión.[…] También el precio de los coches eléctricos deberá adaptarse a la realidad, y estima que en el plazo de diez años estarán ya por debajo incluso de los coches de combustión. Lo serán en parte por la tendencia a la baja en los costes de producción de los eléctricos, pero también en un encarecimiento de los de combustión que tendrán que asumir costes más elevados en cuanto a la instalación de filtros y sensores antiemisiones para cumplir con los objetivos anticontaminación.[...]https://www.vozpopuli.com/altavoz/automocion/Seat-coche-electrico-precio_0_1300370495.html
Tesla’s Bizarre Cybertruck Showcases Elon Musk at His Insane BestTesla co-founder and CEO Elon Musk introduces the newly unveiled all-electric battery-powered Tesla Cybertruck, a tough little beast – once they fix the glass.| Source: Photo by Frederic J. BROWN / AFP• Elon Musk unveiled the Cybertruck to a stunned crowd in Los Angeles.• The newest Tesla is ugly but also incredibly tough.• Musk’s bulletproof new truck needs to stand out from a myriad of competitors, and there’s no question it will.The Cybertruck has been unveiled and it’s probably the wildest thing Elon Musk has ever presented. Tesla’s latest project is a combination of bizarre styling and bulletproof brawn.Elon Musk Promised The Cybertruck Would Be Outlandish And He DeliveredSay what you like about Elon Musk and his company Tesla, but the man knows how to put on a show.The futuristic red-lit laser show opening for his new all-electric truck was an homage to the future complete with a hologram cyber girl. The billionaire provided his usual staccato introduction, before unveiling the most bizarre looking thing in Tesla history.Musk had warned us that the Cybertruck might not be to everyone’s taste, and he was right. The boxy Lotus Esprit from the James Bond film, the “Spy Who Loved Me” was the inspiration, and the new Tesla looked like a panel for panel copy.Even the gathered faithful laughed incredulously at Musk’s base price of $39,000, before he unveiled a far sleeker-looking ATV.Tesla Seeks To Woo Elusive Southern ConsumersIn launching the Cybertruck, Elon Musk has several clear goals. Firstly, he is trying to lay the groundwork for Tesla’s foray into one of the most lucrative (and competitive) US automobile markets.Secondly, in creating a light truck, he likely hopes to capture the imagination of consumers in states where Tesla ownership remains low, and the pick up is a status symbol.This was even more obvious as plenty of the show was dedicated to showing how strong the Cybertruck is. Musk had employees hit it with a sledgehammer, before demonstrating it was bulletproof to a 9mm handgun.Sadly, the test to show how strong the “Armour Glass” is failed spectacularly as the metal ball did break the glass, prompting an f-bomb from Musk and hurting his “built tough” jabs at Ford throughout.This will be an increasingly crowded space, as plenty of major and minor companies alike are plotting a fully electric truck. Ford’s Mustang Mach E has garnered a lot of headlines, and while it’s launch was close to Tesla’s Cybertruck showcase, it is more directly a challenger for the upcoming Model Y SUV. Musk’s subtle mocking of Ford escalated in the show with a tug of war against an F-150, before beating a Porsche 911 in a drag race.There is no question that the Cybertruck will stand-out from this crowded field like a monstrous ugly duckling, and that’s exactly what Elon needs to make it work.Cybertruck: Distraction Or Game Changer?Finally, and perhaps most obviously, Musk uses these demonstrations to create hype and interest in Tesla, which helps sell his vision for the future to investors, and distract from some of the company’s less glamorous gross margin issues.Recently announcing a new Gigafactory to be built in Germany, Elon Musk’s attempts to scale the company are in full swing.Watching the Cybertruck roll out in Los Angeles amid squeals of delight from the audience, it’s easy to forget that Tesla has yet to make delivery of its promised Model Y (expected Summer 2020), with the updated roadster not being released until after the Y’s launch is underway. Don’t forget that next year is also supposed to feature the Tesla Semi truck as well.So is the Tesla’s newest vision a legitimate project or just an outlandish diversion from the company’s more pressing issues? It’s certainly a legitimate “concept,” and that’s what makes the “official truck of Mars” such a marvelous distraction.This is Musk at his most insane but also his most brilliant. He needed his truck to standout from the F-150/Silverado crowd and he’s done precisely that. Now to the small matter of actually building the thing.
[…] no sale "exactamente según lo previsto"... […]
¿Es el momento de comprar Tesla?