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https://www.pressreader.com/spain/el-economista/20240613/page/8/textviewMG, la más castigada por la propuesta de alza de tasas a los eléctricos chinos[...]Saludos.
"Si hasta ayer esta tasa se situaba en el 10%, a partir del próximo 4 de julio, el arancel 38,1% se sumaría a esa tasa."
También destacamos, por las implicaciones que puede acarrear en la industria automovilística y el posible contagio a otros sectores, el aumento de aranceles decretado por la Comisión Europea a la importación de vehículos eléctricos chinos a partir del próximo mes. Según Bruselas, la industria automovilística china, cuya cuota de mercado ya alcanzó un 6,9% en la UE en 2023 viene beneficiándose de subsidios "excesivos e injustos". Así, la Comisión Europea ha decretado unos aranceles medios del 21% (vs 10% actualmente), que difieren según los diferentes fabricantes, y que ascienden hasta un máximo del 38,1% en el caso de SAIC (17,4% BYD, 20% Geely y 38,1% SAIC), pero que también afectará a grupos occidentales con fabricación en China. La decisión de la UE podría acarrear respuestas por parte de China, que ya venía advirtiendo que la decisión de aumentar los aranceles tendría respuesta por parte del gigante asiático en sectores tales como agricultura, aeronáutica y vehículos de alta gama. No obstante, no nos parece que los aranceles impuestos sean excesivos, ya que actualmente China grava la importación de vehículos europeos con un arancel del 15%, y queda muy lejos de la tasa del 100% propuesta por EE.UU.
https://cincodias.elpais.com/companias/2024-06-13/wayne-griffiths-seat-dimite-al-frente-de-la-patronal-del-motor-por-la-inaccion-del-gobierno-con-el-coche-electrico.htmlSaludos.
Half of Petrol Stations Expected To Close in Next DecadePosted by msmash on Thursday July 04, 2024 @10:25PM from the encouraging-signs dept.Half of the Netherlands' petrol stations are set to close in the next five to 10 years as electric cars start to take over the market, according to ING Research. From a report:CitarThe bank's economists say there will be insufficient earnings in future, with only some 2,000 of today's 4,131 gas stations remaining. "It is mainly the small, unmanned petrol stations that will disappear," says ING Research, as reported in De Telegraaf. [...]Owners are trying to maintain turnover by increasing their sales of food and beverages, maintenance services and even car washing, ING says. But the long-term business model of independent stations will be difficult to maintain. "A quick calculation shows how long petrol station owners can still sell petrol," Dirk Mulder, Trade & Retail sector banker at ING Research, said. "A new car remains in the Dutch fleet for an average of 19 years. The last petrol and diesel cars will come onto the market in 2034 and will stay on the road until approximately 2053."
The bank's economists say there will be insufficient earnings in future, with only some 2,000 of today's 4,131 gas stations remaining. "It is mainly the small, unmanned petrol stations that will disappear," says ING Research, as reported in De Telegraaf. [...]Owners are trying to maintain turnover by increasing their sales of food and beverages, maintenance services and even car washing, ING says. But the long-term business model of independent stations will be difficult to maintain. "A quick calculation shows how long petrol station owners can still sell petrol," Dirk Mulder, Trade & Retail sector banker at ING Research, said. "A new car remains in the Dutch fleet for an average of 19 years. The last petrol and diesel cars will come onto the market in 2034 and will stay on the road until approximately 2053."