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Autor Tema: El fin del trabajo  (Leído 879052 veces)

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #1995 en: Octubre 20, 2020, 15:07:30 pm »
Un modelo difícil de justificar cuando el dueño es la persona más rica del mundo y sólo trae deflación y cierres de la competencia allá donde va.

Un modelo fácil de justificar porque ha hecho a su dueño la persona más rica del mundo llevando la deflación y cierre de la competencia allá donde va.  :troll:

Amazon es al comercio occidental lo que China es a la industria mundial.

Pura deflación.

Cadavre Exquis

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #1996 en: Enero 07, 2021, 20:51:02 pm »
Les dejo un artículo publicado hoy en la versión en castellano de MIT Technoloy Review (aunque la narración habla de un día de finales de septiembre).

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Biotecnología
Historia de la increíble mecanización de la nuez en cuestión de décadas
En un puñado de años, el agricultor de nueces Hal Crain ha visto cómo su sector se ha mecanizado casi por completo. Ahora hay máquinas para sacudir los nogales, barrer las nueces, detectar defectos, quitar las cáscaras, y prácticamente cualquier parte del proceso hasta la mesa del consumidor

por Katie Mclean | traducido por Ana Milutinovic 07 Enero, 2021


Hoy me he despertado a las 4:30. En esta época del año, a finales de septiembre, estamos en plena temporada de cosecha de las nueces. Todavía uso mi ropa de trabajo y salgo al campo a diario.

Primero viene la operación de sacudir. Los árboles se sacuden y las nueces caen al suelo. Luego las barredoras mecánicas barren todas las nueces del suelo y las colocan en pilas, de aproximadamente un metro de ancho, todo en una gran línea larga a ambos lados de cada árbol. Detrás va una máquina recolectora, o una cosechadora, que las levanta del suelo, separa la tierra, los palos y las hojas, y las coloca en los remolques, dejándolas mucho más limpias que cuando se recogen del suelo. Luego, de allí, se transportan en un camión hasta la máquina descascaradora, que quita la cáscara verde de las nueces que aún la tienen (el 30 % o el 40 % de ellas) y las limpia y las lava. Y la última fase consiste en secarlas en los enormes contenedores de almacenamiento con aire forzado, aire caliente, que se introduce a través de los contenedores para que las nueces lleguen a tener por debajo del 8 % de humedad.

Después de esto, las nueces están lo suficientemente estables para enviarlas al almacén para procesarlas, romperlas, envasarlas, o lo que sea que se haga con ellas. Las nueces sin cáscara, que son aproximadamente el 95 % de nuestra producción, se pasan por los procesadores con limpiadores naturales de nivel alimenticio, para tratar de hacerlas estéticamente lo más atractivas que podamos.

Soy agricultor de nueces de segunda generación. En términos de lo mucho que la mecanización ha cambiado nuestro trabajo, ha sido como pasar del Modelo T de Ford al Tesla, pero en bastante menos tiempo. Ahora tengo 51 años, y cuando era joven ni siquiera había una forma de sacudir mecánicamente los árboles. Simplemente cogíamos unos palos y golpeábamos [las nueces] de los árboles, o esperábamos a que se cayeran, durante meses y meses. En la actualidad, cada equipo de cosecha recolectará más de 225.000 kilogramos de nueces al día, frente a los 900 kilogramos cuando ese trabajo era principalmente manual.

El procesamiento, el envasado, la clasificación, todo es mecánico. La detección de las nueces defectuosas se realiza mediante láser, con las máquinas WalnutTek de WECO, la empresa especializada en los clasificadores electrónicos. Las nueces que se venden con cáscara se escanean en busca de defectos de cáscara. Incluso hay formas de detectar si no está completa dentro de la cáscara. Hay todo tipo de otros defectos, como una cáscara parcial o manchas oscuras por quemaduras solares que decoloran la cáscara, lo que a su vez significa que la nuez no será de muy buena calidad. Todos esos defectos se clasifican mecánicamente. Y muchas otras cosas, desde daños por insectos hasta moho y partículas de cáscara. El ojo humano es el último control antes de enviar a las nueces en un envase, solo para asegurarse de que no se haya dejado pasar nada defectuoso. Como cuando hay daño por insectos, eso se detecta visualmente.

Hoy llegaremos a los 36 °C de temperatura. Hay poca humedad. No es un desierto para nada; tenemos bastantes precipitaciones. Pero hace mucho calor durante el verano. Hemos empezado a usar un sensor de estrés hídrico de plantas llamado FloraPulse, en nuestros almendros, que son aproximadamente el 10 % de lo que cultivamos, y con suerte pronto lo usaremos también en los nogales. Si conecto este dispositivo a un árbol determinado y consigo medir eso, puedo ajustar mi frecuencia de riego para maximizar la salud del árbol y la longevidad de los cultivos. Básicamente, el árbol me puede decir cuánta sed tiene. Se trata de un gran avance para intentar lograr una medición directa del estrés de la planta y luego identificar los parámetros de lo que sería ideal hacer en ciertas épocas del año.

Hal Crain

*Este artículo forma parte de una serie sobre cómo las innovaciones ocultas producen los alimentos que comemos al precio que pagamos.
Saludos.

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #1997 en: Abril 19, 2021, 22:22:49 pm »
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No Human Can Match This High-Speed Box-Unloading Robot Named After a Pickle
Posted by msmash on Monday April 19, 2021 @03:27PM from the how-about-that dept.

schwit1 writes:
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Able to move 1,600 boxes per hour using just one arm, Dill relies on humans to keep it operating efficiently Pickle Robots says that Dill's approach to the box unloading task is unique in a couple of ways. First, it can handle messy trailers filled with a jumble of boxes of different shapes, colors, sizes, and weights. And second, from the get-go it's intended to work under human supervision, relying on people to step in and handle edge cases.

We asked Meyer how much Dill costs, and to our surprise, he gave us a candid answer: Depending on the configuration, the system can cost anywhere from $50-100k to deploy and about that same amount per year to operate. Meyer points out that you can't really compare the robot to a human (or humans) simply on speed, since with the robot, you don't have to worry about injuries or improper sorting of packages or training or turnover. While Pickle is currently working on several other configurations of robots for package handling, this particular truck unloading configuration will be shipping to customers next year.

Saludos.
« última modificación: Abril 19, 2021, 22:27:14 pm por Cadavre Exquis »

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #1998 en: Agosto 01, 2021, 09:03:17 am »
Derek Muller (el responsable del canal de YouTube Veritasium) publicó hace unos días un vídeo en el que probaba uno de los coches autónomos de Waymo.


El video está patrocinado por Waymo, pero Derek Muller suele ser bastante objetivo en sus análisis.

Saludos.

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #1999 en: Agosto 05, 2021, 22:33:48 pm »

Como siempre, no es perfecto, pero es lo suficientemente bueno como para plantearse el prescindir de un servicio de doblaje...


Saludos.

el malo

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #2000 en: Agosto 06, 2021, 13:26:54 pm »

Como siempre, no es perfecto, pero es lo suficientemente bueno como para plantearse el prescindir de un servicio de doblaje...


Saludos.

El resultado es bueno para salir del paso pero de ahí a prescindir de dobladores en, por ejemplo, el cine hay un mundo. La voz está lograda pero es totalmente aséptica. Si intentaran usar este servicio para una película se la cargarían.

Cada vez me encuentro esto en más y más sectores. Lo "básico" está cubierto gratis o casi gratis pero si quieres disfrutar de una experiencia completa tienes que pagar bastante más que antes. Un mundo en el que parece que todos tenemos lo mismo pero ni se parece.

Esto se ve claramente cuando viajas en business y en turista. En teoría todos vamos en el mismo avión, nos llevan al mismo destino y usamos el mismo aeropuerto.. pero la experiencia de viaje ni se parece (ni los precios tampoco) aunque al final el resultado "parezca" ser el mismo.

dmar

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #2001 en: Agosto 22, 2021, 15:40:39 pm »

Como siempre, no es perfecto, pero es lo suficientemente bueno como para plantearse el prescindir de un servicio de doblaje...


Saludos.

El resultado es bueno para salir del paso pero de ahí a prescindir de dobladores en, por ejemplo, el cine hay un mundo. La voz está lograda pero es totalmente aséptica. Si intentaran usar este servicio para una película se la cargarían.

Cada vez me encuentro esto en más y más sectores. Lo "básico" está cubierto gratis o casi gratis pero si quieres disfrutar de una experiencia completa tienes que pagar bastante más que antes. Un mundo en el que parece que todos tenemos lo mismo pero ni se parece.

Esto se ve claramente cuando viajas en business y en turista. En teoría todos vamos en el mismo avión, nos llevan al mismo destino y usamos el mismo aeropuerto.. pero la experiencia de viaje ni se parece (ni los precios tampoco) aunque al final el resultado "parezca" ser el mismo.

Mi percepción es que con esto lo que se consigue es que, mientras la experiencia básica se vuelve algo más barata, la experiencia completa que tradicionalmente obteníamos por defecto se encarezca.

PastorMesetario

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #2002 en: Agosto 22, 2021, 18:16:17 pm »
Si trabajas mucho con Tensorflow al final nada de esto te sorprende. Gpt 3, Dall-E, Copilot... No es magia, pero ahorra mucho trabajo. En trading también.
"Llegará el día de rendir cuentas cuando el mercado descienda como si nunca fuera a detenerse".
John Kenneth Galbraith, revista The Atlantic, enero de 1987, 8 meses antes del lunes negro de 1987. Después, Alan Greenspan plantó las semillas de las que crecieron las plantas podridas que comemos hoy.

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #2003 en: Octubre 07, 2021, 20:41:37 pm »
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Robots Take Over Italy's Vineyards as Wineries Struggle With Covid-19 Worker Shortages
Posted by msmash on Thursday October 07, 2021 @12:04PM from the closer-look dept.

Italian winemakers have increasingly relied on migrant workers for the autumn harvest, but travel restrictions and soaring wage costs are pushing many to turn to machines. From a report:

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Last year's grape harvest was a harrowing scramble at Mirko Cappelli's Tuscan vineyard. With the Italian border closed because of the pandemic, the Eastern European workers he had come to rely on couldn't get into the country. The company he had contracted to supply grape pickers had no one to offer him. He ultimately found just enough workers to bring the grapes in on time. So, this year Mr. Cappelli made sure he wouldn't face the same problem: He spent â85,000, equivalent to $98,000, on a grape-harvesting machine. The coronavirus pandemic is pushing the wine industry toward automation.

Covid-related travel restrictions left severe shortages of agricultural workers last year, as Eastern Europeans and North Africans were unable to reach fields in Western Europe. Though the shortages have eased this year, the difficulty of finding workers has accelerated the shift, which was already under way across the agricultural sector. While harvests of some crops, like soybeans and corn, are already heavily automated, winemakers have been slower to make the switch. Vintners debate whether automated harvesting is more likely to damage grapes, which can affect the quality of the wine. The cost is a deterrent for many small farmers. Some European regions even ban machine harvesting.

For many vintners in Europe and the U.S., however, the difficulty of finding workers -- a problem they say had grown steadily for years but became acute during the pandemic -- has pushed them to take the robot plunge. It is a change that will outlast the pandemic and could shift longstanding migration patterns that bring tens of thousands of foreign workers to Italy, France and Spain for agricultural harvests each year. Ritano Baragli, president of Cantina Sociale colli Fiorentini Valvirgilio, a winemaker's group in Tuscany, said it has been getting harder to find pickers for several years, as locals increasingly shun the physically demanding, low-paid, short-term work while the demand for pickers has increased. But last year was the worst labor shortage of his half-century career in wine. Use of harvesting machines among the group's members increased 20% this year in response, he said.

Citar
Robots Take Over Italy’s Vineyards as Wineries Struggle With Covid-19 Worker Shortages
Italian winemakers have increasingly relied on migrant workers for the autumn harvest, but travel restrictions and soaring wage costs are pushing many to turn to machines


Mirko Cappelli harvesting grapes last month using an automated machine pulled by tractor.

By Ian Lovett | Photographs by Francesco Lastrucci for The Wall Street Journal | Oct. 3, 2021

VALDELSA, Italy—Last year’s grape harvest was a harrowing scramble at Mirko Cappelli’s Tuscan vineyard. With the Italian border closed because of the pandemic, the Eastern European workers he had come to rely on couldn’t get into the country. The company he had contracted to supply grape pickers had no one to offer him. He ultimately found just enough workers to bring the grapes in on time.

So, this year Mr. Cappelli made sure he wouldn’t face the same problem: He spent €85,000, equivalent to $98,000, on a grape-harvesting machine.

The coronavirus pandemic is pushing the wine industry toward automation.

Covid-related travel restrictions left severe shortages of agricultural workers last year, as Eastern Europeans and North Africans were unable to reach fields in Western Europe. Though the shortages have eased this year, the difficulty of finding workers has accelerated the shift, which was already under way across the agricultural sector.

While harvests of some crops, like soybeans and corn, are already heavily automated, winemakers have been slower to make the switch. Vintners debate whether automated harvesting is more likely to damage grapes, which can affect the quality of the wine. The cost is a deterrent for many small farmers. Some European regions even ban machine harvesting.


Ritano Baragli, in foreground, picking grapes by hand.

For many vintners in Europe and the U.S., however, the difficulty of finding workers—a problem they say had grown steadily for years but became acute during the pandemic—has pushed them to take the robot plunge. It is a change that will outlast the pandemic and could shift longstanding migration patterns that bring tens of thousands of foreign workers to Italy, France and Spain for agricultural harvests each year.

Ritano Baragli, president of Cantina Sociale colli Fiorentini Valvirgilio, a winemaker’s group in Tuscany, said it has been getting harder to find pickers for several years, as locals increasingly shun the physically demanding, low-paid, short-term work while the demand for pickers has increased.

But last year was the worst labor shortage of his half-century career in wine. Use of harvesting machines among the group’s members increased 20% this year in response, he said.

“Even smaller producers started looking at buying machines,” Mr. Baragli said.

Mr. Cappelli was one of those who made the switch.

Grapes being unloaded from a harvesting machine on Mirko Cappelli’s farm in Tuscany.

After their grapes are picked, growers from the Cantina Sociale colli Fiorentini Valvirgilio take them to a collection center to be processed into wine.

“It was a very hard decision for a small farm like ours—it will take a long time to make the investment back,” Mr. Cappelli, a fourth-generation winemaker, said of buying the machine to harvest his 13 hectares of grapes. “But now when the grapes are ready, I can go pick them. We don’t have to worry about finding workers.”

He was lucky to be able to get the machine, made by French manufacturer Pellenc. Philippe Astoin, director of the company’s agricultural division, said demand for automated grape harvesters had been going up 5% to 10% a year, but shot up around 20% this year.

A shortage of parts—which has also plagued car makers during the pandemic—left the company unable to fill all the orders. Mr. Astoin expects demand to keep growing, as rising labor costs make automation comparatively more affordable. In Britain, for example, the minimum wage for agricultural workers increased 34% between 2014 and 2020, according to Andersons, a farm business consultant group.

“What we hear from our customers in [Western] Europe and North America…is they’re not sure they can gather the people they need for the harvest,” said Mr. Astoin.

Still, some wine-growing regions remain devoted to traditional hand harvest. In some cases, the machines are unsuited to steep terrain, or to certain grape-growing styles. In France, where the farming sector is less reliant on foreign workers than in Italy or Spain, the labor shortage—and the push toward mechanization—has been less urgent.

And in regions that produce high-end, high-price wine, growers doubt that a machine can do the job as well as a human.

In Burgundy, France, automated harvesters haven’t caught on, according to Thiébault Huber, president of the Confédération des Appellations et des Vignerons de Bourgogne, a winemakers trade group, in part because of farmers’ skepticism about the quality of the grapes they pick.

Machine harvest is banned in Champagne under laws designed to maintain the handpicking tradition.

Ritano Baragli uses a machine to pick most of the grapes on his land, but still does part of the vineyard by hand.

‘It was a very hard decision for a small farm like ours,’ said Mirko Cappelli, in foreground, of buying a grape-harvesting machine.

“The whole cluster of grapes has to arrive to the press intact, without any damage,” said Philippe Wibrotte, a spokesman for Comité Champagne, a trade group for makers of the region’s eponymous product. “There’s no machine that can harvest without damaging the grapes,” he said.

In Valdelsa, a region between Siena and Florence known for producing Chianti, vintners say the machines do at least as good a job harvesting as humans.

Mr. Baragli hires a neighbor with a harvesting machine to pick most of his 12 hectares of grapes, an increasingly common practice in the region. But he still does part of the vineyard by hand.

Last week, he and several family members worked their way through the remaining unpicked vines. They snipped off bunches of grapes at the stem and tossed them into buckets. Each row took about 30 minutes for the half-dozen workers.

It was a throwback to when the harvest was a communal rite in Tuscany—when family and friends would gather to pick grapes and students would help out to make extra money—before the industry steadily came to rely on foreign workers over the past two decades.

“I would miss it,” Ilaria Baragli, Mr. Baragli’s daughter, said of hand picking, if her father went to entirely machine harvest. “But I’m also open to new technology.”

At Mr. Cappelli’s vineyard, a few miles away, Mr. Cappelli was hitching his new machine to the back of his tractor. Clanking and humming, the harvester shook the row of vines, sucking up the fruit that fell as a result. Each row was done in about three minutes, leaving behind stems that were devoid of fruit, except a few small, underripe grapes.

Mr. Cappelli and his father finished the harvest in about 10 days, he said, compared with about 18 days with handpickers, and he was spared the headache of finding workers.

“These modern machines do a great job—sometimes even better than workers,” he said. “Especially in terms of cleaning the grapes and getting rid of the stems.”

For some farmers, the pandemic has left them little choice but to embrace automation.

Jaume Solé, a farmer in Catalonia, Spain, who grows grapes to make cava, had relied in recent years largely on Senegalese workers for the harvest. But last year, there was nowhere for workers to stay in his small mountain village that met Covid-19 regulations. He would have hired a company with a machine to do the harvest, but the nearest one was 20 kilometers away, too far to bring a harvester on mountain roads.

Last winter he bought his own machine, a 30-year-old model that was one of the first automated harvesters, for €45,000. For his farm of 25 hectares, it was all he could afford, and will take him at least five years to pay off. But he felt he had no choice.

“It was better not to buy a very expensive one, with this uncertain economic situation,” Mr. Solé said, referring to the pandemic. “It is old, but it works.”

The autumn harvest in Tuscany used to rely more on family and friends to pick grapes before increasingly using foreign workers.
Saludos.

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #2004 en: Noviembre 06, 2021, 22:36:33 pm »
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Waymo will start operating in New York City
This will help Waymo test in heavy traffic and snow.
J. Fingas @jonfingas | November 3rd, 2021


Much of Waymo's self-driving vehicle use has largely focused on warm climates, but it's about to give those machines a harsher trial. Waymo will start driving its autonomous Chrysler Pacifica vans in New York City on November 4th. This and a later wave of Jaguar I-Pace EVs will rely on human drivers to map streets and learn from the environment, and there aren't any immediate plans to offer driverless rides to passengers. However, Waymo clearly hopes to use this knowledge for its long-term autonomy goals in various cities.

The rollout will focus on Manhattan below Central Park (aka midtown and lower Manhattan), including the financial district and a portion of New Jersey through the Lincoln Tunnel. All tests will operate during daylight.

The dry run will help Waymo's Driver AI cope with New York City's notoriously heavy traffic, of course, but the company is particularly interested in weather testing. Like many northern cities, NYC has its fair share of ice and snow, both of which remain huge challenges for driverless cars. This test will give Waymo further opportunities to test its navigation in winter conditions, not to mention the heavy rainfall more common in the region.

Waymo said it was "encouraged" by the responses from politicians, regulators, industry and non-profits. With that said, it's easy to see the potential for a backlash. NYC has been highly protective of its taxi business at times, and is heavily dependent on ridesharing. While fully driverless ride hailing services like Waymo One may not arrive for a long time in the city, taxi and rideshare operators alike likely won't be thrilled at the prospect of being replaced by autonomous systems.
Saludos.

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #2005 en: Noviembre 07, 2021, 20:02:19 pm »
El permiso que les han concedido les permite circular entre las 10 p.m y las 6 a.m., y aunque les han dado vía libre para ofrecer el servicio al público, por ahora las pruebas las han limitado a empleados de Cruise.

Sea como fuere, como comenta Kyle Vogt al principio del vídeo:

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Just imagining what other people are thinking right now. Like" we're in San Francisco". So I don't think people have seen a car going around pulling up at traffic lights, when you make eye contact and look over there's no one there, that's gotta be as crazy for the people at the road tonight.as it is gonna be for me riding in one of this things.

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GM's Cruise starts testing fully driverless taxi rides in San Francisco
Cruise co-founder Kyle Vogt took the first ride.
Steve Dent @stevetdent | November 4th, 2021


GM's self-driving Cruise division has launched its fully driverless robo-taxi service in San Francisco, with co-founder and President Kyle Vogt getting the first ride, TechCrunch reported. To start with, the service will be offered only to GM employees, as it's still only licensed for testing.

"Earlier this week, I requested a ride through our Cruise app and took several back-to-back rides in San Francisco — with no one else in the vehicle," Vogt wrote in a YouTube video description. "There are lots of other Cruise employees (not just me) who are testing and refining the full customer experience as we take another major step toward the first commercial AV [ride hailing] product in a dense urban environment."


Vogt said the Cruise launched the Bolt vehicles on Monday at 11PM, and it "began to roam around the city, waiting for a ride request." He got his first ride from a Cruise Bolt EV called "Sourdough," saying the experience was "smooth." A separate video showed sections before and after the vehicle picked up passengers while it was in "ghost mode" with no one in it.

Early last month, Cruise received a California DMV permit to operate the service between the hours of 10PM and 6AM at a maximum speed of 30 MPH in mild weather conditions (no worse than light rain and fog). It's allowed to run them without drivers and charge for delivery services, but not ride-hailing. For paid robo-taxi rides, it must apply for a final permit with the California Public Utilities Commission.

GM recently launched its "Ultra Cruise" system for passenger vehicles, promising that it will "ultimately enable hands-free driving in 95 percent of all driving scenarios." The company has spent 10 million miles testing the system, and its previous Super Cruise has generally garnered positive reviews compared to rival systems like Tesla's Autopilot. 

Update 11/4/2021 1:19 PM ET: Cruise told Engadget that it is currently only offering fully driverless rides to employees right now. While it is allowed under its testing permit to offer free rides to the public as well, it's not doing so yet. The headline has been changed to emphasize that the program is still in the testing phase, and a reference to rides being available to certain members of the public has been removed.
Saludos.

Cadavre Exquis

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #2006 en: Diciembre 11, 2021, 22:11:23 pm »
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Mercedes Beats Tesla To Hands-Free Driving On the Autobahn
Posted by BeauHD on Friday December 10, 2021 @02:00AM from the green-lit dept.

Daimler AG's Mercedes-Benz won regulatory approval to deploy a hands-free driving system in Germany ahead of Tesla, gaining an edge in the race to offer higher levels of automation in one of the world's most competitive car markets. Bloomberg:
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The automaker got the green light to sell its Drive Pilot package for use on stretches of the country's Autobahn network at a speed of up to 60 kilometers (37 miles) per hour, Mercedes said Thursday. The system was approved for Level 3 autonomous driving, a notch higher than Tesla's Level 2 Autopilot system, and will allow a drivers to take their hands off the wheel in slow-moving traffic.

"Drive Pilot enables the driver to turn away from the traffic and focus on certain secondary activities," the luxury-car maker said in a statement. "For example, to communicate with colleagues via the in-car office, to write emails, to surf the Internet or to relax and watch a film." Mercedes got permission for the system only in Germany, but said it's aiming for regulatory approval in other jurisdictions as well. Drive Pilot will be an option for the S-Class and EQS models from around the middle of next year. The automaker hasn't decided how much it will charge for the system, which has approval to be used on around 13,000 kilometers of Germany's highway network.

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Mercedes Beats Tesla to Hands-Free Driving
Mercedes can sell its autonomous drive package, called Drive Pilot, to be used on parts of Germany’s Autobahn network at a max speed of 37 miles per hour.

Mack DeGeurin | 10 Dec 2021

Photo: Bart Maat (Getty Images)

One of the world’s leading luxury car brands just won regulatory approval from the German government to operate a hands-free, autonomous driving system on public roads, a feat that marks a significant stepping stone along the long, and so far winding road toward self-driving cars. That car company was not Tesla. Rather, the achievement actually went to Daimler’s Mercedes-Benz.

With the approval, Mercedes can sell its autonomous drive package, called Drive Pilot, to be used on parts of Germany’s Autobahn network at a max speed of 37 miles per hour. That might not exactly sound like the Hollywood version of glitzy autonomous transit the industry promised, but hey, it’s a start.

Importantly, the approval would designate the Mercedez system as capable of Level 3 autonomy which, among other things, means drivers can use the system without keeping their hands on the wheels. That’s significantly different from Tesla’s more well-known Level 2 systems which still require hands on the steering wheel and the driver’s eyes looking towards the road (though there’s no shortage of drivers playing it loose with these guidelines already).

In a statement, Daimler said customers will be able to purchase an S-Class Mercedes equipped with its Drive Pilot system as early as the first half of 2022.

“With this LiDAR based system, we have developed an innovative technology for our vehicles that offers customers a unique, luxurious driving experience and gives them what matters most: time,” Mercedes-Benz AG, Chief Technology Officer Markus Schäfer said. In addition to navigating through bumper-to-bumper traffic, the company claims its system can react to unexpected traffic situations and engage in “evasive maneuvers” when necessary.

Though the news is undeniably significant, Mercedes is also dressing it up a bit. For starters, Level 3 autonomous vehicles still require drivers to be prepared to take over the wheel when necessary. Then there’s the speed limit condition, which significantly dampens the amount of time any driver may meaningfully spend using this system, particularly on a major highway. Still, the future of brief rush hour Zoom calls is indeed upon us!

What the Mercedes designation will do is add insult to injury for Tesla, which had already drawn the ire of a German court, which in 2020 claimed the company’s use of the word “autopilot” for its driver assistance program was “misleading”. Lawmakers in the U.S. are trying to rally regulators to investigate Tesla over similar concerns related to Autopilot’s effectiveness.

In a broader sense though, it’s bad news for Tesla that the company supposedly leading the automotive industry into the future is lagging behind one of the oldest car makers in the industry’s 136-year history when it comes to AVs. That’s despite CEO Elon Musk once boldly proclaiming Tesla could have around a million robotaxis in operation by the end of 2020. For those keeping score, that number currently stands at zero.

Tesla has made the promise of near-future fully autonomous driving the lynchpin of its long-term company vision. It’s that vision, in which scores of autonomous Tesla Taxis roam city streets with passengers streaming Netflix or plowing through the latest patched version of Cyberpunk 2077, that likely played some part in the company’s recent $1 trillion valuation. But Tesla’s definitely not there yet, and realistically neither are any other major carmakers.

This is the part of the article where we try to pump the brakes on the autonomous vehicle industry’s over-promises. Despite calling its most recent driver assistance feature “Full Self Driving,” Tesla’s most advanced cars on the roads are actually only capable of achieving Level 2 autonomy on a six-level scale. Experts generally agree Level 4 autonomy will be needed for passengers to sit back and kick their feet up without having to worry about suddenly taking over control of the car. A handful of companies, like Waymo, Argo AI, Amazon-backed Zoom, and GM subsidiary Cruise, are racing to make Level 4 driverless cars a reality within the next few years, but those timelines are optimistic at best.

Research firm IDC estimates somewhere around 850,000 of these vehicles between Level 3 and 5 could make their way to actual streets worldwide by 2024. That’s not nothing, but it’s still just a minuscule fraction of all available cars, and will likely come with a premium price tag for some time. That same IDC report shows huge growth in Level 1 and Level 2 autonomy in recent years, but that at best gets drivers the type of “autonomy” they currently experience in a FSD-equipped Tesla.

Saludos.

Saturio

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #2007 en: Diciembre 14, 2021, 23:53:42 pm »
El permiso que les han concedido les permite circular entre las 10 p.m y las 6 a.m., y aunque les han dado vía libre para ofrecer el servicio al público, por ahora las pruebas las han limitado a empleados de Cruise.

Sea como fuere, como comenta Kyle Vogt al principio del vídeo:

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Just imagining what other people are thinking right now. Like" we're in San Francisco". So I don't think people have seen a car going around pulling up at traffic lights, when you make eye contact and look over there's no one there, that's gotta be as crazy for the people at the road tonight.as it is gonna be for me riding in one of this things.

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GM's Cruise starts testing fully driverless taxi rides in San Francisco
Cruise co-founder Kyle Vogt took the first ride.
Steve Dent @stevetdent | November 4th, 2021


GM's self-driving Cruise division has launched its fully driverless robo-taxi service in San Francisco, with co-founder and President Kyle Vogt getting the first ride, TechCrunch reported. To start with, the service will be offered only to GM employees, as it's still only licensed for testing.

"Earlier this week, I requested a ride through our Cruise app and took several back-to-back rides in San Francisco — with no one else in the vehicle," Vogt wrote in a YouTube video description. "There are lots of other Cruise employees (not just me) who are testing and refining the full customer experience as we take another major step toward the first commercial AV [ride hailing] product in a dense urban environment."


Vogt said the Cruise launched the Bolt vehicles on Monday at 11PM, and it "began to roam around the city, waiting for a ride request." He got his first ride from a Cruise Bolt EV called "Sourdough," saying the experience was "smooth." A separate video showed sections before and after the vehicle picked up passengers while it was in "ghost mode" with no one in it.

Early last month, Cruise received a California DMV permit to operate the service between the hours of 10PM and 6AM at a maximum speed of 30 MPH in mild weather conditions (no worse than light rain and fog). It's allowed to run them without drivers and charge for delivery services, but not ride-hailing. For paid robo-taxi rides, it must apply for a final permit with the California Public Utilities Commission.

GM recently launched its "Ultra Cruise" system for passenger vehicles, promising that it will "ultimately enable hands-free driving in 95 percent of all driving scenarios." The company has spent 10 million miles testing the system, and its previous Super Cruise has generally garnered positive reviews compared to rival systems like Tesla's Autopilot. 

Update 11/4/2021 1:19 PM ET: Cruise told Engadget that it is currently only offering fully driverless rides to employees right now. While it is allowed under its testing permit to offer free rides to the public as well, it's not doing so yet. The headline has been changed to emphasize that the program is still in the testing phase, and a reference to rides being available to certain members of the public has been removed.
Saludos.

Me guardo esta nota de prensa de GM disfrazada de noticia, para ver cuándo realmente GM empieza a comercializar hailing y envíos autónomos.

Hynkel

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #2008 en: Diciembre 20, 2021, 10:36:28 am »
Noticia TIC, y por una vez no es de una consultora quejándose de que no encuentra remeros baratos, sino de la triste realidad.

La guerra de talento en el sector tecnológico amenaza la viabilidad de muchas pymes españolas: cada vez les resulta más difícil retener a los seniors


El resumen de la noticia lo podría comentar como "si una empresa buena ha caído, qué le pasará a las malas".

Karumi es (era) una de las mejores consultoras tecnológicas de España. Conozco personalmente a alguno de sus miembros, y doy fe de que no eran precisamente la charcutera al uso vendiendo juniors a precio de experto. No, apostaban por la calidad.

Con el bicho, además de aumentar la demanda, cayó la barrera que suponía la distancia, y la guerra por los machacas buenos está aquí. ¿Qué ha hecho el empresauriado patrio? Ni se ha enterado de qué va esto:

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“Si existe la posibilidad de cobrar más, hay que cobrar más. El problema no es que los trabajadores quieran cobrar más, es hacer ver a los clientes que el precio tiene que ser mayor. Si quieres talento, tienes que pagar por ese talento. Tal vez nuestro fracaso viene de ahí, de no haber sido capaces de que nuestros clientes nos dieran el dinero proporcional a la subida que merecían nuestros trabajadores”, explica a Xataka Jorge Barroso, el otro cofundador de Karumi.

Antes que empezar a tirar de juniors y de renunciar a su apuesta por la calidad han preferido cerrar.

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Un problema del que David Bonilla, experto en RRHH del sector tecnológico y fundador de la empresa de recursos humanos IT Manfred, responsabiliza a los altos cargos de las compañías que contratan a estas pymes: “Tú no puedes hacer que el departamento de compras de la empresa se encargue de contratar servicios de informática, porque no es lo mismo comprar ladrillos que comprar conocimiento. Los departamentos de compras sólo entienden de rebajar el precio, consideran la informática un servicio genérico, les da igual quién se lo dé mientras lo haga a buen precio”.


España, salvo excepciones honrosas, puede dar por perdido el enésimo tren.

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Re:El fin del trabajo
« Respuesta #2009 en: Diciembre 20, 2021, 13:01:30 pm »
Noticia TIC, y por una vez no es de una consultora quejándose de que no encuentra remeros baratos, sino de la triste realidad.

La guerra de talento en el sector tecnológico amenaza la viabilidad de muchas pymes españolas: cada vez les resulta más difícil retener a los seniors


El resumen de la noticia lo podría comentar como "si una empresa buena ha caído, qué le pasará a las malas".

Karumi es (era) una de las mejores consultoras tecnológicas de España. Conozco personalmente a alguno de sus miembros, y doy fe de que no eran precisamente la charcutera al uso vendiendo juniors a precio de experto. No, apostaban por la calidad.

Con el bicho, además de aumentar la demanda, cayó la barrera que suponía la distancia, y la guerra por los machacas buenos está aquí. ¿Qué ha hecho el empresauriado patrio? Ni se ha enterado de qué va esto:

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“Si existe la posibilidad de cobrar más, hay que cobrar más. El problema no es que los trabajadores quieran cobrar más, es hacer ver a los clientes que el precio tiene que ser mayor. Si quieres talento, tienes que pagar por ese talento. Tal vez nuestro fracaso viene de ahí, de no haber sido capaces de que nuestros clientes nos dieran el dinero proporcional a la subida que merecían nuestros trabajadores”, explica a Xataka Jorge Barroso, el otro cofundador de Karumi.

Antes que empezar a tirar de juniors y de renunciar a su apuesta por la calidad han preferido cerrar.

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Un problema del que David Bonilla, experto en RRHH del sector tecnológico y fundador de la empresa de recursos humanos IT Manfred, responsabiliza a los altos cargos de las compañías que contratan a estas pymes: “Tú no puedes hacer que el departamento de compras de la empresa se encargue de contratar servicios de informática, porque no es lo mismo comprar ladrillos que comprar conocimiento. Los departamentos de compras sólo entienden de rebajar el precio, consideran la informática un servicio genérico, les da igual quién se lo dé mientras lo haga a buen precio”.


España, salvo excepciones honrosas, puede dar por perdido el enésimo tren.

No sé si esto se puede generalizar pero confirmaría mi teoría de la razón de lo jodido de las TICS: los precios que los clientes están dispuestos a pagar.

Si por un proyecto se paga 20.000,  80.000 o 100.000 euros, la cuenta de cuantas horas y a que precio puedes meter ahí es relativamente fácil.

Los clientes finales pagan poco. Pero tampoco es porque sean unos cafres, es porque en un porcentaje muy grande de los proyectos la rentabilidad es realmente escasa. Recuerda que hace unos días pusiste un ejemplo de los puntos calientes de una tienda.


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